Hund på stan i Stockholm

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Siritax
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 6 274
S

Siritax

Har någon koll på vilka shoppingställen/gallerior/butiker i stockholm som tillåter att man har hund med sig in?

Nu är det inte så att jag planerar en lång shoppingrunda och tycker att det är smart att ta med mig hunden :angel:, men tänkte ta en stadspromenad/Djurgårdspromenad med hund och eventuellt slinka in i nån butik/galleria på hemvägen.

Sv: Hund på stan i Stockholm

Syrran jobbar i Västermalmsgallerian och hon berättar jämt om alla hundar som kommit in i butiken. Så den verkar vara grön!

I gallerian (som heter just Gallerian) och på NK får hund vara med. Sedan brukar det gå finfint att ta med hund in i affärer (om det inte är hundförbudskylt på dörren) om man frågar lite snällt innan man går in.

Delvis knapp

Tack för svar!
Hur är det med Sturegallerian? Är lite sugen på att komma åt Zara om det blir aktuellt...

Jag har sett hundar där inne iaf, men jag kan ju inte svära på att det är tillåtet

Vad KUL att det gar att ta med hund pa sa manga stallen i Stockholm. Jag ser verkligen fram emot att ta med min tjej pa sta'n i sommar. Och ata lunch pa ett trevligt ute stalle efter en trevlig stads tur.:D

Jag har ahft med min på Zara på Drottninggatan. Även Åhelns city, men där beror det lite på vad det står för vakt vid dörren. Blev nämligen inte insläppt en gång pga hunden, en annan gång fungerade det prima. Sen vet jag, som någon ovan skrev, att Gallerian och tillhörande affärer också går bra.

Däremot finns det flera caféer och restauranger där hundar inte får följa med. Oftast bara om det finns uteservering.

Sen verkar det vara stor skillnad på om hunden är liten eller stor, jag brukar inte ha så mycket problem med min dvärgschnauzer eftersom han oftast inte syns ändå.

Jag har ahft med min på Zara på Drottninggatan. Även Åhelns city, men där beror det lite på vad det står för vakt vid dörren. Blev nämligen inte insläppt en gång pga hunden, en annan gång fungerade det prima. Sen vet jag, som någon ovan skrev, att Gallerian och tillhörande affärer också går bra.

Däremot finns det flera caféer och restauranger där hundar inte får följa med. Oftast bara om det finns uteservering.

Sen verkar det vara stor skillnad på om hunden är liten eller stor, jag brukar inte ha så mycket problem med min dvärgschnauzer eftersom han oftast inte syns ändå.

Fast på åhlens står det väl skyltar på dörrarna om att hundar är förbjudna?

Och jadå, det spelar stoor roll om hunden är liten och söt, eller stor och "ful". Jag har lite tur eftersom mina är rätt söta trots att de är stora, men jag ser betydligt oftare småhundar med i affärerna än stora hundar. (vilket säkert även har att göra med att småhundar blir "handväskshundar" då och då...)

kl

jag är uppväxt på landet och jag minns så väl första gången jag var på NK, jag var kanske 10 år eller så.
går där bland hyllorna när jag plötsligt ser en grandis! herregud, jag har aldrig blivit mer förvånad tror jag :p

fortfarande tycker jag att det känns konstigt när man hör om eller ser folk med hund inne på en affär :)

Fast på åhlens står det väl skyltar på dörrarna om att hundar är förbjudna?

Och jadå, det spelar stoor roll om hunden är liten och söt, eller stor och "ful". Jag har lite tur eftersom mina är rätt söta trots att de är stora, men jag ser betydligt oftare småhundar med i affärerna än stora hundar. (vilket säkert även har att göra med att småhundar blir "handväskshundar" då och då...)

Det kan jag skriva upp på.

Det rynkas betydligt oftare på näsan åt mig när jag har med mina 2 stora Cane Corsos än det gör när kompisar har med sina småhundar.

Lite tramsigt tycker jag, mina kan uppföra sig fast de är stora.

Står det inga förbudsskyltar får mina följa med överallt, allt som oftast tycker folk bara det är trevligt och kommer fram för att klappa och fråga om rasen.

Står det inga förbudsskyltar får mina följa med överallt, allt som oftast tycker folk bara det är trevligt och kommer fram för att klappa och fråga om rasen.

Samma här, fast om det är i affärer där jag misstänker att det kanske inte är populärt (pga innehåll eller liknande) så frågar jag först.

Jag har faktiskt gått runt med hund inne på pressbyrån :D (Jadå, jag frågade först och de sa att det var okay så länge hunden inte åt upp något ;))

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 431
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 491
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 260
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 618
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Valp 2024