Hund på moppe

Sv: Hund på moppe

Moppe och vanlig cykel är väl samma regler (eller minns jag fel?). Så, då borde det ju vara OK, eller?

Fast man får inte rasta hunden från moppe men det får man från cyckel. :)

Oj, jag har alltid tagit för givet att det är förbjudet att ha hund på moped! :)

Men vad gäller med motorcykel? Får hunden liksom sitta i knät när man kör eller måste man ha någon speciell anordning?

I Franktike är det många som har hunden med på vespan, sittandes famför fötterna på husse/matte. Det är väl antagligen hur riskfyllt som helst men det ser himla lustigt ut, faktiskt. Angående lagar - ingen aning.

Har noll koll på lagen. Mn det borde väl gå att söka på nätet???? Vart går man in för att kolla upp lagar? Finns ju massa duktiga bukare som har stenhård koll på detta..

Här hemma har vi då en karl som har sin labbe med sej på moppen. Och det är inte bara ibland utan alltid! (ej vintertid).. Ser urmysigt ut.

Nu har jag ingen koll på det här, men i härliga hund förra året var det med en man som körde HD med sina två dvärgpudlar. Är ni säkra på att det inte är tillåtet med hund från mc?

vet inte hur det är med lagen.. men när jag var liten och vi fortfarande åkte på MCträffar med familjen hade en hel del sina hundar i sidovagnen..

Skulle inte tro att det är tillåtet i sverige att ha hunden lös mellan fötterna.. ev. fastsatt i någon form av burkorg bak/fram (Pratar om liiiiiten hund) och troligen tillåtet att ha hunden fastsatt i sidovagnen på MC;n..

är inte helt hundra på det men har för mig att de som hade hunden med hade helt övertäckt sidovagn + hjälm på hunden + någon form av bältesannordning.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tenderar att köpa städutrustning med samma ambition och resultat som jag köper träningsutrustning till mitt hemmagym. Men...
Svar
2
· Visningar
208
Senast: Scata
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 782
Senast: astronaut
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 057
Senast: MML
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 632
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka