Sv: Hund på jobbet
jag jobbar som kyrkvaktmästare. jag har med mig hunden varje dag, han får inte springa omkring på kyrkogården, så han ligger inne i soffan i p-rummet och spanar på oss genom fönstret:-) jag jobbar mellan åtta och två, så det är lagom vi kommer till jobbet, han går o lägger sig, jag går ut o jobbar till nio sen är det frukost, sen jobbar jag en stund till,
men över det hela så är vi fyra i arbetslaget, och det är i princip alltid någon som går in går på toa eller dyl, så han är inte ensam mer än max en timme om ens det.
min hund verkligen ÄLSKAR " sitt" jobb... han käkar frukost vid bordet med oss andra, han ylar o skuttar i bilen när vi stannar utanför kyrkan, han var överlycklig efter semestern när han fick börja "jobba" igen...
verkar som om han har tagit sitt arbete som hundkyrkvaktmästare på stort allvar!
det är verkligen jättekul att ha med hunden på jobbet, och jag köpte inte ens hund förrän jag visste att jag var fast anställd, och att jag kunde ta med mig hunden. Nu är vi ett oskiljaktigt par, och folk som går på kyrkogården vill in till lille Nicke och hälsa, dom vet ju att han är där. Han har blivit poppis o tom lyckats omvända ett par hundrädda tanter till hundälskande tanter med massa gott med sig till vovven hihi.
oj det blev långt.