Hund och spiraltrappa?

bambi82

Trådstartare
Funkar det? Vi håller på att renovera ett hus och enligt planen ska det bli en spiraltrappa upp till övervåningen vilket gör mig lite orolig :(

Hundarna som jag är rädd ska trilla utför trappen och slå sig fördärvade är två (snart tre) Franska bulldoggar, inte världens smidigaste alltså.

Sålänge höjden och bredden på själva trappstegen inte är för högt eller för smalt så tror jag trappans form spelar mindre roll

Sålänge höjden och bredden på själva trappstegen inte är för högt eller för smalt så tror jag trappans form spelar mindre roll

Fast i spiraltrappor så blir ju hälften av trappstegen väldigt smala (och längst ut i princip obefintliga). Jag skulle inte våga ha spiraltrappa. Jag har dock två impulsiva typer som inte tänker sig för ett smack.

Jag har haft engelsk bulldogg i hus med svängd trappa utan problem. I början när hon var valp hade jag grind, så hon fick gå med kontroll - men grinden togs bort när hon var halvåret och hon lärde sig snabbt att gå på den breda delen av trappan :)

Jag bodde i ett hus med en jättesmal spiraltrappa, kanske 1 meter i diameter. Mina hundar klarade det bra, men en fralla är kanske mer osmidig än en bearded collie och en chihuahua/jrt-blandis.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 567
Senast: Hermelin
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 402
Senast: julgrisen
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 515
Senast: Bullen22
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen... 2 3
Svar
46
· Visningar
5 846

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka