Hund och spiraltrappa?

bambi82

Trådstartare
Funkar det? Vi håller på att renovera ett hus och enligt planen ska det bli en spiraltrappa upp till övervåningen vilket gör mig lite orolig :(

Hundarna som jag är rädd ska trilla utför trappen och slå sig fördärvade är två (snart tre) Franska bulldoggar, inte världens smidigaste alltså.

Sålänge höjden och bredden på själva trappstegen inte är för högt eller för smalt så tror jag trappans form spelar mindre roll

Sålänge höjden och bredden på själva trappstegen inte är för högt eller för smalt så tror jag trappans form spelar mindre roll

Fast i spiraltrappor så blir ju hälften av trappstegen väldigt smala (och längst ut i princip obefintliga). Jag skulle inte våga ha spiraltrappa. Jag har dock två impulsiva typer som inte tänker sig för ett smack.

Jag har haft engelsk bulldogg i hus med svängd trappa utan problem. I början när hon var valp hade jag grind, så hon fick gå med kontroll - men grinden togs bort när hon var halvåret och hon lärde sig snabbt att gå på den breda delen av trappan :)

Jag bodde i ett hus med en jättesmal spiraltrappa, kanske 1 meter i diameter. Mina hundar klarade det bra, men en fralla är kanske mer osmidig än en bearded collie och en chihuahua/jrt-blandis.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 107
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 777
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 800
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 704
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar