Hund och katt ihop? Går det?

Sv: Hund och katt ihop? Går det?

Jag har en hund och flera katter ihop, och för det mesta går det bra. Ena honkatten tål dock inte hunden, fräser och klöser och har sig. Fast det har inget med hunden att göra utan hon är bara allmänt sur av sig nu för tiden.. :crazy:
Min pappa har två hundar varav den ena var "bästis" med en av våra förra katter. Alltså, på dagarna verkade de inte alls komma överens men på kvällarna kröp de upp i soffan båda två och somnade intill varandra :love:
Så katter och hundar kan gå bra ihop jo, bara de får vänja sig vid varandra :)

Jag har en schabrador och 3 katter.
Det går jättebra!

Den ena är kattunge och dom är verkligen bästa vänner.
Leker och sover tillsammans, äter tillsammans.
Springer varandra till mötes osv.

De andra två katterna går det också super med!

Vovven vill gärna hålla koll, när de leker och så så hakar han på.
Upp på bord, säng och under sängen :crazy: så gott han kan iaf. :rofl:

Vi har haft Riesenschnauser, Jack Russel terriers och nu har jag en norsk buhund/Västgötaspets och så har vi alltid haft katter. Helt olika hundraser och alltifrån gamla katter till nyfödda kattungar. Inga som helst problem! Det jobbigaste var väl när vår Riesen "snodde" nyfödda kattungar och låg och tvättade och var mammig mot dom:smirk: Min katt kan dock sätta hundar på plats lite väl hårt ibland så henne får man passa lite mot nya hundar som kommer in på gården, men det är knappast något som ställer till stora problem... Jag tror på att bara släppa ihop dom och så hålla lite koll men låta dom vara ifred så de kan hitta sina platser utan för mycket inblandning av människor

focuskatter.jpg

Går alldeles utmärkt. Jag sa åt min hund att du ger fan i katterna. Sen har det gått så bra så.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 024
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 337
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 059
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 172
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21