Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känns som att vissa tycker det är elakt mot hunden att jobba 100%...
Det största problemet är väl att folk inte aktiverar sina hundar tillräckligt och det är där jag kan känna att man ibland brister som hundägare.
Sen kan man ju ifrågasätta om det inte är mer stressande för hunden att fara hit och dit till olik ställen, dagmattar m fl än att ligga hemma i sin egen säng...
Klart att ni fixar det! Någon mer mån om och ambitiös med sina djur än vad du är är svårt att hitta, och kunniga föräldrar är ju aldrig fel heller:smirk:
Jag e ju nyfiken på vilken ras ni har tänkt er? Kan ju tipsa er om en sk "fralla" som Bea ( och Emma ) har...HELT odrägligt busiga och OUTRÖTTLIGA
O ja, det är MÅNGA som har den åsikten! Min erfarenhet är att det nästan är omöjligt att köpa hund av en vanlig uppfödare om du berättar att du jobbar heltid, sen spelar det ingen roll om du så har 5 olika alternativ till dagpassning om din huvudplan inte skulle fungera, och att hunden i stort sett aldrig kommer vara ensam....
För att inte tala om att man själv blir väldigt låst. Man kan ju inte handla efter jobbet, gå och fika, ta en bio eller gå på fest. I princip är det bara stressa hem till hunden som gäller.
QUOTE]
Delvis KL
Både jag och maken jobbar heltid och är borta hela dagarna. Det vi valt är att ha mer än 1 hund, i nuläget har vi 3 st, så de har sällskap av varandra och sin flock.
Dessutom har jag 2 st hästar som ska ha mat på em, så det är inte bara hundarna som gör att man måste stressa hem efter jobbet.
Min man var hemma en vecka sjuk för några veckor sedan. Hundarna brydde sig inte ett dugg om honom. Antingen låg de och sov, annars så busade de som tokar med varandra.
Aktivering av jyckarna när man väl är hemma är däremot viktigt. Inte alltid som det hinns med måste jag erkänna
/Lizzie