Hund med till Norge

Iser

Trådstartare
Är det någon som vet om det finns några särskilda regler för att ta med sig hunden till Norge under semestern?

Sv: Hund med till Norge

Nej, det finns inga särskilda regler för att ta hundar med sig mellan Norge och Sverige.

Det man kan tänka på är att vissa hundar är förbjudna i Norge (Pitbull, Amstaff, Dogo argentino, Fila, och några till).

Va skönt! Så behöver man inte bekymra sig om det. Ta'r med passet för säkerhetsskull, då kan dom ju se att hon har vacciner etc.

Tack för svar!

Liknande trådar

Övr. Hund Vad gäller när man skall åka över gränsen till Finland/Norge och skall bara stanna några timmar sen åka tillbaka till Sverige? Pass...
Svar
1
· Visningar
381
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 912
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 515
Senast: monster1
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka