hund med "mjäll"

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare walles_fis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 093
W

walles_fis

kan dom ha de? ja har en hund som ja tycker e väldigt sträv i pälsen sen såg ja idag att det e ganska mycket "fras" ser ut som när vi människor har mjäll! löss eller dylikt, vet ja inte om de e med tanke på att dom hundarna som hon träffar regelbundet har inte fått nå sånt, så va kan de vara??

Sv: hund med "mjäll"

Det finns nått i hundens päls som ser ut som mjäll kommer tyvärr innte i håg vad,Vet inte riktigt vad du ska göra men bada hunden inte Men hund schampo,Det finns nått ämde i det som kan göra hunden blind

hmm okej, ne jag har bara badat henne med schampo en gång de var mer om de fanns typ nå mjällschampo eller nå sånt? för hon e blandis mellan schäfer å rottis, å dom e ju inte strähåriga liksom haha

Doggyfoder, det fick mina hundar mjäll av, och liknande foder som innehöll mkt vete. Så titta vilket foder vovven får. :)

Doggyfoder, det fick mina hundar mjäll av, och liknande foder som innehöll mkt vete. Så titta vilket foder vovven får. :)

hon åt royal canin för schäfer, så nu provar vi faktiskt doggy skonsam istället:)

Mjäll kan bero på många olika saker. T ex dåligt foder, torr hud (för mycket bad/dåligt schampo) eller ohyra. Mjällkvalster är oerhört vanligt och visar inte alltid symptom, dvs din hund kan ha blivit smittad av en kompis som varken kliar sig eller är mjällig.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 243
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 327
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 608
Senast: Ragdoll
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 292
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka