hund med MASSA fästingar

Sv: hund med MASSA fästingar

Hur pass mkt är det forskat på alla fästingspreparaten som finns? Man är ju lite rädd för att det ska framkalla ngt skit i framtiden för sin hund!! (jag tänker så iaf),samtidigt är det ju lika farligt att få t.ex borelia på sin hund om man inte upptäcker det i tid!! J***la fästingar!!:mad:
Sen tänkte jag på de här örthalsbanden:kan det vara olika från hund till hund för "peppar,peppar"så köpte jag ett sådant till min hund och han har inte haft ngr fästingar än,men iofs har kanske inte säsongen satt in ordentligt ännu?:confused:
En sak till: har hört att katter tydligen kan dö om de får på sig t.ex. expot, hur är det med scaliborhalsbanden om de råkar komma åt dem?
Varför kan de inte komma på ngt vaccin? Människor som vistas mkt i skogen kan ju vacca sig!!

Halsbandet är super :D! Inga fästingar trots han badar i sjön/havet eller springer i högt gräss :love:

Du är medveten om att halsbandet ej ska vara på i samband med bad? Halsbandet innerhåller gift, du vill väl inte ha ihjäl alla stackars fiskar?

Självklart, halsbandet tar vi av ca 10 h innan om vi skall i väg och bada någonstan. Det är aldrig på när han badar!

Mvh
Emma

Dyrt, 300 kr för en burk (180 ml) räcker nog ett tag för de ska bara ha 4 kryddmått per dag om det är en stor hund, 2 om den är liten.

KL

Jag har oxå det besvärligt med vilket jag ska välja till mina två nötter..
Vi är i stugan hela sommaren och hundarna är mer i vattnet än på land. Scaliborhalsband är ju bara att räkna bort..
Hur länge håller frontline? Man ska ju inte schamponera hunden har jag hört pga att effekten försvinner.. men hur blir det då om djuren är i vattnet från morgon till kväll? borde väl "sköljas" bort då.. eller?:confused:

Jag HATAR fästingar. :mad:

*kl*

Vi kommer att prova Frontline på Zaga, fungerar inte det så får vi ta ställning till om vi ska prova exspot :)

Har själv en welsh springer och jag ger för stor, 4 mått, katten ger jag 2 mått men han vägrar äta maten med det i, så j***a kräsen. Hunden äter glatt.

Hur pass mkt är det forskat på alla fästingspreparaten som finns? Man är ju lite rädd för att det ska framkalla ngt skit i framtiden för sin hund!! (jag tänker så iaf),samtidigt är det ju lika farligt att få t.ex borelia på sin hund om man inte upptäcker det i tid!! J***la fästingar!!:mad:
Sen tänkte jag på de här örthalsbanden:kan det vara olika från hund till hund för "peppar,peppar"så köpte jag ett sådant till min hund och han har inte haft ngr fästingar än,men iofs har kanske inte säsongen satt in ordentligt ännu?:confused:
En sak till: har hört att katter tydligen kan dö om de får på sig t.ex. expot, hur är det med scaliborhalsbanden om de råkar komma åt dem?
Varför kan de inte komma på ngt vaccin? Människor som vistas mkt i skogen kan ju vacca sig!!

Tja så var det med det ÖRTHALSBANDET:mad:
Så nu blev det Exspot på!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 190
Senast: AraSlei
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 829
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka