Hund med hudkräm på

Sandra78

Trådstartare
Vänder ryggen till i två sekunder, då står dottern och smörjer in hunden med handkräm... Tror ni man måste bada bort det (vill helst inte just nu!) eller räcker det att torka bort det som går från pälsen? Det är en korthårig hund (rottweiler) och Atrix handkräm det rör sig om. Hon har bara smort ovanpå pälsen såvitt jag kan känna.
Detta går för övrigt in under avdelningen "frågor jag aldrig hade trott jag skulle ställa" :D

Sv: Hund med hudkräm på

Ja jag tänker att det kan ju inte vara hela världen om hon slickar i sig lite. Hon ser lite flottig ut i pälsen där hon blev smord men det går inte att torka bort nåt mer. Hon och husse ska ut på vinterövning med hemvärnet så det är inte läge för tvätt nu...

Det är bara att torka av om hunden inte själv kommer åt att tvätta sig :). Båda mina är tokiga i feta krämer och den gamle har satt i sig hela tuber i sin ungdom. Det är säkert inte jättenyttigt men han har i alla fall klarat det utan men.

Ja men vad bra, då får hon vara flottig! Tänkte mest om de blir tokdåliga i magen av det men det var ju inga större mängder hon fick på sig och det mesta gick ju att torka bort. Hon är ju redan utställningschampion så hon får se ut hur hon vill :D (eller åtminstone hur den hjälpsamma lill-matten vill)

Det gör jag också, fast bara när inte dottern ser :D Vilka idéer, men hon äääälskar sin vovve så det är klart att vovve måste få lite omvårdnad. Sen att den dumma hunden glatt står och låter sig kladdas in dessutom...

Liknande trådar

Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 049
Senast: snöflingor
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 435
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 760

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård