Hund/människomöten

Sv: Hund/människomöten

Om han är en sådan som hänger sig i kopplet och stretar emot sas kan du ju använda en sele om du är rädd att på något sätt strypa honom eller så, så drar det mer runt kroppen än kring halsen.

*kl*

Igår mötte vi två gånger en ägare vars taktik vid möten var att stå still och "skymma hunden".

Hur blir det om två sådana ägare möts?

Han har varit så haär sen jag fick hem honom. Uppfödaren sa att han va lite blyg, och det kan jag minst sagt instämma om.
Första gången vi skulle ut på lite promenad var hur jobbigt som helst.
Han va typ rädd för allt bilar, människor och allt som rörde sig.
Nu är han rätt ok, bilar bryr han sig inte om längre..omde inte låter fruktansvärt.

Jag försöker göra som du nämnde
När jag mötte någon så sa jag till honom direkt när han började "spänna sig"/resa ragg att han skulle gå vid sidan eller kolla på mig. Berömde lugnt och bara knatade på framåt. Jag sa alltid "hej" till dom jag mötte för att visa valpis att jag tog hand om detta
Detta fungerar ibland men inte alltd. Vissa gånge blir han helt vettskrämd och vill bara vända, i de fallen går det ej få kontakt med honom.:(

Men jag ska fråga och ta hjälp av min tränare.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 171
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 836
Senast: Otherside
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 324
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka