L
Lionheart
Var på Liseberg igår med min käre sambo.. På vägen ut så hörde vi en hund skälla som tusan ur en bil på den bevakade avdelningen! Bilen hade bagageluckan öppen och något folie-liknande på rutorna. När vi hade hämtat vår bil tog vi den vägen tillbaka för att se om hundstackaren fortfarande satt kvar, men då har 2 parkvärdar och en till anställd på Liseberg tagit ut vovven och gått en sväng med den Gissar att dom fått bryta upp buren den satt i, vilket jag tycker är Nu har jag ingen aning om hur länge hunden suttit där, men iom att det var bevakad parkering så vet ju dom anställda det. I vilket fall som helst var det delvis (oftast) soligt och varmt i GBG igår, och min misstanke är väl att hunden suttit där konstant utan tillsyn. Vad jag faktiskt reagerade mest över var att personalen reagerade och tog ut hunden Vovve såg ut som en amstaff/staff i högre ålder.
Min undran är bara, hur tänker man? Nu hade dom vidtagit åtgärder osv, men jag kan tyvärr inte låta bli att tro att den hunden inte fått regelbunden tillsyn.
Vad exakt som hänt (hur länge hunden suttit osv) kommer vi nog aldrig få veta, men i vilket fall så tycker jag det är hemskt när folk lämnar hundar så
Min undran är bara, hur tänker man? Nu hade dom vidtagit åtgärder osv, men jag kan tyvärr inte låta bli att tro att den hunden inte fått regelbunden tillsyn.
Vad exakt som hänt (hur länge hunden suttit osv) kommer vi nog aldrig få veta, men i vilket fall så tycker jag det är hemskt när folk lämnar hundar så