L
Lionheart
Sv: Hund lämnad i bil utanför Liseberg
Nu var det som tur var inte just gassande sol och helt vindstilla, men fortfarande varmt, det är ju ändå en junidag. Jag håller helt med, hade inte jag hittat hundvakt till min hund hade Liseberg inte varit aktuellt. Inte ens en regnig molnig dag faktiskt..
Visst, det är ju inte bra att lämna en hund i en bil utan tillsyn om bilen står i gassande sol och vindstilla, även om bakluckan är öppen.
Vad jag dock funderar mer över är, varför tar man med sig hunden till sådana ställen ö.h.t om den bara ska sitta i bilen? Vad är vitsen med det? Jaja jag vet att man kanske inte kunde skaffa hundvakt den dagen, hunden kan inte vara själv hemma och hela den ramsan, men att vara på Liseberg är inte som att åka till ICA, man är ofta där måååånga timmar, vissa är där från när de öppnar på morgonen tills sena kvällen i princip, och under alla dem timmarna man är där inne ska hunden sitta ensam i bilen hade de tänkt? Då hade den nog mått bättre av att vara ensam hemma...
Nu var det som tur var inte just gassande sol och helt vindstilla, men fortfarande varmt, det är ju ändå en junidag. Jag håller helt med, hade inte jag hittat hundvakt till min hund hade Liseberg inte varit aktuellt. Inte ens en regnig molnig dag faktiskt..