Hund i skobutik

mandalaki

Trådstartare
Ursäkta korspost men det skulle bara vara så intressant att se om en tråd på temat får samma svar på Senior som på Hund. (Korspostandet är alltså själva poängen ;))

Är det okej att en skoaffär har en hund gående bland skor och kunder?

Ja, om det inte är en butik som har ett specialsortiment som en viss kundgrupp är beroende av och som de inte kan få tag på någon annan stans (t ex ortopediska skor). Affärsägaren väljer, men det är lämpligt att informera med en lapp så att allergiker och hundrädda slipper gå in där.

Nej, jag vill inte möta en lös och främmande hund i en butik. Är inte hundrädd men har respekt för hundar jag inte känner och skulle det vara min hund som gick lös i en butik där jag jobbade så hade jag inte kunnat fokusera 100% på jobbet utan skulle alltid ha lite uppmärksamhet på hunden.
Jag har däremot inga problem med hundar som ex. ligger kopplade vid kassan eller är lösa på ytor där kunder inte ska vara :)

Helt klart ok. Jag tycker att det kan sitta en skylt/lapp på dörren så de som är rädda/allergiska eller bara inte vill träffa hunden kan välja att låta bli att gå in. Sen får ju butiksinnehavaren välja om inkomstförlusten p.g.a. hunden är värt det.

Den som äger affären kan ha getter och kameler som vandrar runt. Så ja. Men jag skulle aldrig handla där.

Nä, kameler är lite läskiga! De hade jag inte velat möta löst bara sådär... huu! Men de är samtidigt fascinerande så troligtvis hade jag gått in ändå! När jag tänker efter har jag träffat en dromedarkalv (åring?) löst men med skötare där. Den var jättesöt och uppförde sig väl.

Då svarar jag här också ;)
Jag tycker det är upp till butiksägaren att bestämma det själv. Tycker dock att det är lämpligt att informera om det vid dörren.

Personligen hade jag inte velat ha min hund lös i butiken dock, men men mer än gärna med bakom en grind till personalrummet t ex.

@AraSlei Klart du kan svara här också. :D Jag var bara ute efter att se om det skulle bli större spridning på svaren här än på Hund. Jag minns fortfarande vad jag skrev i någon tråd på Hund där en hund hade nafsat efter ett barn och nästan alla tyckte synd om hunden: "Jag har en känsla av att den här tråden hade fått ett annat utfall inne på Förälder". ;)

Ok är det väl, butiksägaren kan ju bestämma helt på eget bevåg vad den anser är lämpligt. Sålänge hunden är snäll och inte tar så mkt kontakt med kunder hade det inte bekymrat mig iaf.

Hade jag haft en butik hade jag nog valt att ha hunden lite avskärmad från kunderna, ser egentligen inte varför den måste gå omkring bland skorna..

Nä, kameler är lite läskiga! De hade jag inte velat möta löst bara sådär... huu! Men de är samtidigt fascinerande så troligtvis hade jag gått in ändå! När jag tänker efter har jag träffat en dromedarkalv (åring?) löst men med skötare där. Den var jättesöt och uppförde sig väl.

Jag tycker att en random hund är betydligt läskigare än en kamel.

Men alltså ägaren får väl kombinera zoo och skoförsäljning om denne tror att det är ett vinnande koncept.

Jag skulle undvika en sådan butik.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: corzette
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: Jeps
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 946
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar