Hund i sängen

C

concierge

Vad tycker ni om att ha hunden sovandes i sängen. Själv tycker jag att det är rätt mysigt att dela med sig ibland, men inte alltid:p

Hur brukar ni göra då och vad har ni för åsikter?
 
Sv: Hund i sängen

Min hund får sällan vara i sängen, men när det sker är det på kommando; "upp". Han gillar att vara där, men skulle aldrig försöka sig på att smyga upp i sängen utan tillåtelse när jag är hemma. När han är ensam händer det att han ligger i sängen och jag låtsas inte om det. Tvärtom är jag glad att han tar det lugnt och sover när jag är borta, så det är lite av en tyst överenskommelse(för mig iaf... ;) )
 
Sv: Hund i sängen

Våra sover i sängen. De har alltid gjort det. Vi tycker det är mysigt. Och de gillar det. De är ju två små Papillontjejer på 3 kg vardera. Så de tar inte mycket plats.
 
Sv: Hund i sängen

mina tre ligger i sängen.. två pitbull och en dvärgpinscher..
sen har jag ju sambon med som ska få plats..
och tre katter.. tur att man har stor säng..:rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Hund i sängen

Jag lär först in att hunden över huvudtaget inte får vara i sängen och håller de de första åren. Sen kan hunden få gå upp när jag gett kommando för det. Dock händer det väldigt sällan att jag tar upp hunden i sängen. Vi har en gosefåtölj i tvrummet istället.
 
Sv: Hund i sängen

Schäfern VILL inte ligga i sängen , däremot ligger han ofta i soffan...Min DSG ligger UNDER täcket ...alltid... :love: Det är så gött när han trycker sig intill o myser :D
 
Sv: Hund i sängen

Vofflan får vara i sängen, men ligger bara där frivilligt om det bara är
hon och jag. När sambon också sover där, ligger hon i soffan istället.
Eftersom jag går upp först på morgonen så brukar hon då smyga
ner hos husse medan jag äter frukost och duschar.
 
Sv: Hund i sängen

Voffan sover alltid med mig/oss i sängen. Dock har hon börjat med att först ligga i soffan, o sen komma smygande någon gång på natten, vet inte riktigt när, men hon ligger alltid där på morgonen!
 
Sv: Hund i sängen

Jag har 36kg dalmatiner som gärna sover under täcket :o .
Fryser han kommer han och buffar tills han får plats under täcket :D .


Brucesover.jpg
 
Sv: Hund i sängen

Jag och pojkvännen uppskattar att vara ensamna i sovrummet:angel: Det är inte så kul när lilltaxen sitter och stirrar på oss och blinkar med sina stora mörka ögon:o Så nej han får inte vara i sängen på natten, däremot kan han få ligga på överkastet på dagarna och jag slipper därmed även sand och annat "trevligt" mellan lakanen;)
 
Sv: Hund i sängen

Njäe. Som tur är trivs inte herren så bra i sängen när vi sover där så han brukar komma upp en kort sväng för att gosa lite eller se ut genom fönstret och sen är det lika fort ner igen. Dagtid eller om en av sängarna är tom (dubbelsäng) så kan han tänka sig att sova där en stund...
 
Sv: Hund i sängen

Min whippet tik sover i sängen och under täcket. Jag tycker att det är mysigt. :love: I sommras när det var som varmast och det blev lite för varmt under täcket då stack hon ut sina långa nos, det tyckte hon räckte för svalka....
 
Sv: Hund i sängen

Nuförtiden så sover min hund hos mig i sängen. Det är ju jättemysigt. Fast hon har fått en egen kudde för annars ska hon ligga och knö på min. Hon vill för övrigt gärna ligga nära och mysa.

Fast en gång i tiden var vi två personer i en 160-säng. Och då blev det till slut lite trångt med tre hundar i sängen varav två schäfrar. Särskilt som min schäfer envisades med att sträcka ut sig i sin fulla längd tvärs över sängen. Då blev det trångt. Så till slut blev hundarna förvisade till gästsängen och ett galler sattes upp in till sovrummet.
 
Sv: Hund i sängen

Min hund får sova hos mig i sängen, dock inte om det har regnat lr om han är blöt om tassarna. Sen får han flytta på sig om det inte får plats. Men det är mysigt att ha honom där när man sover själv, min "lilla" skrutt gillar att ligga sked.. :D
Iofs så brukar han rulla ihop sig till en obefintlig liten hög i fotändan, så stor plats tar han inte.
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
12 353
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
519
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp