hund i sängen?

Sv: hund i sängen?

Jag ligger inte i hennes bäddar heller.

Åh, det fick mig att tänka på en bild på mig och Tanten :D

Morgonmys.jpg

Ja, både i soffan och sängen. Men jag har lagt ett lakan i hans hörn av soffan, där ligger han även på dagtid.

Morrisisngen.jpg

"Ve den som väcker den beagle som sover"

Ja och ja.
För att både dom och jag tycker att det är mysigt.
252258_10151069282791159_1593073339_n.jpg

254611_10151297535221159_1946272879_n.jpg

Ber om ursäkt för det röriga bordet ;)

564246_10151213910156159_90159603_n.jpg

Sambon har åkt till jobbet, YES säger djuren ;)

Senast ändrad:

*kl*

Ja, hon får vara i både soffa och säng. I sängen agerar hon mitt värmeelement ;) Hon ligger gärna nääära och gosar in sig.

KL

mnja

I Soffan. Ja, egentligen endast på hennes filt men vi får skylla oss själva då vi inte är konsekventa :angel:

I Sängen. Egentligen inte, egentligen får hon inte vara i sovrummet alls. Nu har vi dock flyttat till ett renoveringskaos och bor i sovrummet/ framtida vardagsrummet (enda rummet med golv) så det är lite svårt att neka henne tillträde då ;) Och eftersom vi inte har någon värme i huset så sover hon numera även i sängen (mkt billigt och miljövänligt alternativ). När vi är färdiga med det riktiga sovrummet ska dock samma förbud gälla igen. Jag har varit pälsdjursallergiker som barn och är livrädd för att få det igen. Hellre ingen hund i sovrummet än ingen hund alls.

2 vuxna och en schäfer i 140 säng kan bli lite hrrm trångt

Kl
Njuffen vill varken vara i säng eller soffa. Är glad om han ligger i bian ibland;)
Staffen sov i vår säng när han var valp. Nu har han egen säng. I soffan får han däremot vara på anvisad plats med egen filt.

Senast ändrad:

Både sängar och soffor, stora hunden väljer dock aldrig att sova i sängen när vi sover där, blir för varmt, däremot kan hon ligga och softa där på dagarna:D Lilla hunden sover under täcket hos mig varje natt. Båda får ligga i sofforna. Skinnsoffa så lätt att göra rent om de skulle vara lite smutsiga

Hunden sover både i soffa och säng här. I början sov han bara i soffan men ju tryggare han kände sig desto närmre ville han vara. Så nu när jag är själv (sambon jobbar mycket borta) så ligger han alltid i sängen tills jag somnat sen lägger han sig i sin bädd bredvid sängen. Har en känsla av att han vill se till att matte känner sig trygg innan han själv somnar :love:

I soffan: Absolut, jättemysigt!

I sängen: Har fått vara där förut men nu har både jag och sambon börjat få så ont i våra ryggar när han ligger där eftersom att man inte kan byta ställning på samma sätt så vi har tyvärr fått säga nej till det. Han ligger i sin bädd bredvid sängen och på morgnarna kommer han oftast upp och myser och säger godmorgon :love:

Såhär ser det ibland ut då:
DSC_0160.jpg

Inte i soffan och inte i sängen. Hatar grus i sängen, och hon hårar för mycket för att få vara i soffan. På landet är soffan ok. Hon har en egen bädd, och det funkar bra. Visst är det mysigt att klappa hund i soffan, men jag ogillar att alla kläder blir håriga och skitiga direkt. Vi myser på andra sätt.

kl
i min säng är alla husdjur välkomna, men bara min. soffan och föräldrarnas säng och gästrummet är hundfritt.
voven går gärna upp i min säng ^_^ men hon frågar alltid först, dvs tittar på mig med trötta ögon som säger "flytta på dig tjockis jag vill sova" :D. hon är morgontrött så när föräldrarna gått upp och jag ligger kvar så kommer hon in till mig, samt att hon kommer in till mig på kvällen om föräldrarna är bortresta. natten spenderar hon på golvet, antagligen pga att jag snurrar runder för mycket i sömnen. katterna brukar ockupera huvudänden och hunden fotänden, är systerns hund på besök breder han ut sig på mitten och jag ligger tillplattad någonstans under allt...
ingen vove bild då mobilen med alla bilder blev stulen så ni får nöja er med nyvaknad kattunge i sängen
IMAG0582.jpg
[/IMG]

Jajamensan! Men han sover inte med oss, blir för varmt enligt hunden, så han sover i sin bädd utanför (dörren öppen) och så kommer han in på morgonen och myser istället.

Han fäller dock inte, hade så varit fallet hade han nog inte varit välkommen faktiskt :o Är han grusig får han hålla sig ifrån sängen, soffan dammsuger jag i ett naffs men att bädda rent flera gånger i veckan avskyr jag.

Min hund får vara i både soffan och i sängarna! Men vi är då två i en 120cms säng så vi får gott om plats! Jag märker inte av att hon hårar ner så mycket faktiskt, hon har inte sån päls som fastnar överallt.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 036
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
356
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka