hund i sängen?

Sv: hund i sängen?

Mina vovvar får vara i både soffa och säng här hemma. Men är vi borta får de följa de regler som gäller där vi är.

Jag tycker det är mysigt med hundarna nära. :love:
Vintertid agerar de värmeflaskor till frusen matte.
Ibland kan jag dock vakna som en liten makaron i ena hörnet av vår stora dubbelsäng. Då ligger de små kvinnorna utsträckta och njuter.;)

En liten snarkpåse:
Sovtryne.jpg

Både säng och soffa om hon vill.

Smuts och grus är sällan problem, hundens tassar är rena, hon är korthårig och jag byter lakan var 2-3 dag.

Ja han är ju en familjemedlem och alla i familjen får vara vars dom vill :)

Han går ofta ner från sängen efter en stund och lägger sig på golvet.

jag erkänner. (Jag sa aldrig något om min fästman...:angel:)
IMG_2646_zps5dac6a2d.jpg

:rofl:

Här sover alla överallt. Men jag får erkänna att även om det är mysigt så blir det obekvämt ibland.

Skaffade också 180-säng som singel eftersom jag tänkte att det inte skulle bli så trångt. Problemet är bara att i en säng ligger jag, två hundar och en katt och den andra sängen är tom...

sova.jpg

2011-12-12211739-1.jpg

Klart han får vara i soffan och i sängen. Varför ska man annars ha hund?:confused: :love:
Skaffade en 140 säng efter att jag fått inse att 120 var förlitet till matte och dobbis - problemet är att jag har fått ännu mindre plats att sova på nu?!:confused:

Vi har också gått upp i storlek på säng bara för att få mer plats. Konstigt nog är det bara sambon som fick mer utrymme:cool: Mammegrisen är precis lika mycket plåsterlapp trots ny säng.
Husse snurrar omkring för mycket, så det är lugnast att sova hos mej!

/LL

För mig, nej. För husse, ja. Soffan och överallt annars men inte sängen enligt mig. Finnen lägger sig gärna rätt på och helst på magen och jag kan omöjligt sova med en 25 kilos klump på magen :p Husse har inga som helst problem med det dock är han inte hemma så mycket eftersom han jobbar utomlands.

Så Finnen har lärt sig att när han och jag är hemma så det nej. Då sover han nöjt i sin egen säng som står vid kanten av vår säng. Men när husse är hemma så vaknar vi alltid på något konstigt vis med en bökandes Finne inklämd emellan oss som tycker han får för liten plats :grin:

Ja, kort fråga: Får era hundar sova i era sängar/soffor?

*Nyfiken!*

I soffan är det fritt fram för dem. Man kan väl säga att min saluki i princip äger soffan och fotöljerna :angel: innan hade han en egen säng, men nu har vi en inneboende som har den.

I sängen får salukin inte vara då min pojkvän är allergisk. Tyvärr. Tror kanske inte att han hade fått ligga där även om han inte var det, han hade tagit upp alldeles för stor plats i sängen... men om jag hade varit singel, då!

Min dvärgpudel får sova i sängen, för min pojkvän tål henne väldigt bra och hon vill alltid vara nära mig.

En gång när vi vaknade hade salukin tagit sig upp i sängen, så att han, jag och min pojkvän låg tre på bredden i den inte allt för stora sängen. Då fick han ligga kvar, det var ju väldigt mysigt.

Dvärgpudlarna är i soffan, våra sängar, på mitt skrivbord när jag sitter vid datorn, i alla knän de kan hoppa upp i, fönsterkarmen i TV-rummet...Nej då, de är inte alls äckligt bortskämda. :angel:

Isländska fårhunden har helst hållit sig på golvet, bara hoppat upp i sängar och soffor och sällskapat en stund, sen vill han ner. Förmodligen blir han för varm.

Ja, både i soffan och i sängen. Vi har en liten hund med kort päls (dsg) så grus och smuts är sällan något problem.

Men han vet att det inte bara är att flyga upp överallt när vi är på besök hos andra, då får man fråga först.

Våran skulle inte få vara i varken soffan eller sängen... Soffan är hans favoritplats numer och i när vi är hemma hos min mamma och pappa (ganska ofta) så får han också vara i sängen. Det bara blev så :angel: I lägenheten hos mig och sambon får han inte vara i sängen, men det brukar han sällan ens försöka med då han har soffan bredvid och där ligger han hellre.

Jag tycker det är så mysigt att ha hunden i soffan men i sängen är det mest jobbigt... Grusiga lakan, varmt & trångt (det är redan nog varmt och trångt med mig och pojkvännen), och hunden verkar också tycka det är lite jobbigt för han ligger sällan mer än några minuter även när han fått tillåtelse.

De får vara/sova överallt utom på borden, fast där har jag hittat äldsta hunden sovandes ändå ett par gånger :P
Jag tycker att det är allt för mysigt för min egen del att sova med dem och gosa i soffan så jag skulle inte vilja vara utan det. Tre golden hanar + sambo i en 160 cm säng funkar utmärkt! :D

Senast ändrad:

Sängen får dom små vara i, dom är som små värmedynor:love:
Den stora får inte vara där, han är alldeles för dyngaktig för det:p
Sen vill han sällan det själv, blir för varmt för honom. an har en egen skön madrass att sova på.

Soffan få dom små vara i om dom är lugn, inge bus.
Den stora får inte då han lätt skulle kunna repa den, han ligger ändå hellre nedanför på våra fötter.

kl

Min lill dansken ligger under täcket o myser , medans den stora ligger på golvet , men förr när han var yngre låg han också i sängen , dock aldrig under täcker :)

Ja min lilla finska lapphund får vara i både soffa och säng - om hon är ren ;) hon är nämligen med mig i stallet och mycket ute i skogen så det följer med en hel del smuts i den pälsen och det är mindre kul att få i sängen :cool:

kl

Tycker helt klart det är trevligt att ha hund i sängen, de både värmer upp och ökar mysfaktorn. Det är också bra för "flockkänslan", att vi sover tillsammans.

Däremot har jag haft perioder där det inte riktigt funkat, ex 90-säng + 55 kg människa + 40 kg schäfer + 27 kg labrador = ....lite väl trångt för min smak. Då fick de ligga i soffan, sina bäddar, eller i sängen om jag inte var där.

Lillfjollan ligger i sängen, helst utsträckt på längden med huvudet på kudden och tassarna rakt out. Alternativt ovanpå sängens övriga innevånare. Det är gulligt med en liten dammtuss till hund, men 24 kg rakt över bröstkorgen blir jobbigt efter ett tag.

De får vara/sova överallt utom på borden, fast där har jag hittat äldsta hunden sovandes ändå ett par gånger :P
Jag tycker att det är allt för mysigt för min egen del att sova med dem och gosa i soffan så jag skulle inte vilja vara utan det. Tre golden hanar + sambo i en 160 cm säng funkar utmärkt! :D

Hujeda mig... :p

Ja då. Däremot får de inte sova i sängen på natten om både jag och sambon är hemma.. det blir på tok för trångt och varmt. Men upp och gosa en stund på kvällen och när någon av oss är borta - absolut.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 036
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
356
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Stora shoppingtråden III