hund i sängen?

Sv: hund i sängen?

Båda får sova i sängen, men bara den lille gör det. Båda får ligga i sofforna. Dock får de inte ligga i sängen utan att jag är där så har sovrummet stängt på dagtid.

Hatar egentligen att dela säng med någon alls. Men jag kan ju inte neka mina älsklingar, så jag har fått vänja mig. Dock får han inte sova på täcket eller på mig. Så han ligger under täcket, mn brukar hamna på mina ben medan jag sover :p

Senast ändrad:

Förut fick hon inte ligga i varken säng eller soffa. Numera får hon vara i både soffa och säng, då endast på filtar när det gäller soffan och när det finns överkast på sängen! :)

Mina ligger i både säng och soffa. Har inga som helst restriktioner.

Sådär ser det ut hemma hos oss.
577649_10150824300637477_774961507_n.jpg

402529_10150535410887477_418388678_n.jpg

267598_10151071607097477_1143183943_n.jpg

Absolut och hon ligger helst under täcket tätt intill.
Med jämna mellanrum kryper hon ut för att svalka sig och när hon ska tillbaka in så buffar hon bara lite på mig så jag lyfter på täcket igen :love:

imgp5109_500855bb9606ee6462000036

*kl
ja, de får vara i både säng och soffa. dock med lekförbud på båda ställena (sen att de inte riktigt fattat det är ju en annan sak :angel: ). de somnar med mig, en ovanpå täcket runt fötterna, en under täcket i knävecket och en under täcket framför magen. varmt och gosigt :) sedan förflyttar de sig ut i hallen när sambon ska sova, han klarar inte av deras snarkande. jag å andra sidan är ju van sambons nattliga ljud och klarar hundarnas galant :D

Kl

Här är en till som inte kan sova om jag inte har hundar som trycker sig mot mig i sängen! :D

Så ja, dom får (ska! ;)) va med mig i både soffa o säng!

Absolut, både i sängen och soffan. Supermysigt med en varm, gosig hund intill benen. Och de är ju så fantastiskt söta när de gosar ned sig i täckena och gäpsar :D

Hundarna får vara i både soffa och säng. Blir lite trångt ibland med en stor och två (ibland 3) mindre hundar och två vuxna människor :P! Men oftast väljer vår stora hund att sova tidvis på golvet/i korgen vid sängen.

Kl
Japp, de får vara både i soffan och i sängen. Jag kan knappt sova om inte mina pluttisar ligger i sängen och myser. Jag känner helt igen mig i Red_Chili. Även jag kan sova fastän de flyttar på sig, lägger sig på mig etc, men vaknar ögonblickligen om någon mår det minsta dåligt.

Nej, varken eller. Jag är renlighesfreak och vill inte ha sand och hundhår i sängen. Hunden har egna bäddar bredvid sängen och soffan. Jag ligger inte i hennes bäddar heller.

Båda hundarna ligger i soffa/fåtöljer och päser 1 sover i sängen. De är dock i sitt eget rum när de lämnas ensamma.

/LL

Båda våra hundar får vara i sängen.
Vi har en soffa de får vara i när de vill och en soffa som de egentligen inte får vara i men som de ändå ligger i så fort de tror att ingen ser ;)

Soffa: Nej
Säng: Ja, fast de vill oftast inte.

Hade alltid hundarna i soffan förut men inte i den nya soffan. Först tyckte jag det var tråkigt och lite synd om dem men nu tycker jag det är jätteskönt.

*kl*

de far sova var de vill. Men de stora brukar inte gora mer an sitta i soffan, alt. kela i 5 minuter i sangen sen lagger de sig pa golvet.

Schafern vagrar. Han gar varken upp i sangen langre eller upp i soffan, han kan "krypa upp i knaet" med framtassarna och fa lite kel, men dar drar han gransen.

Shorty ar.. overallt, men inga hundar i sovrummet dagtid.. eller rattare sagt: de ar dar vi ar vilket betyder vardagsrum/kok dagtid, sovrum nattetid. Hon brukar dock valja att sova pa "filtladan" vi har vid fotanden av sangen, pa sin egen quiltade... ahem.. bebisfilt med sma kaniner pa...De stora sover oftast pa en filt (*harkel* en hog med filtar.. och oftast en eller tva kuddar..) vid sovrumsdorren.

KL

Säng: Nej, det blir smutsigt helt enkelt.

Soffa: Inte när vi är vakna. Gammelhunden har börjat krypa upp på kvällarna när vi gått och lagt oss. Troligtvis för att den är varmt och mjukt. Soffan är en gammal skinnsoffa (Perfekt när man har små barn) Så den tål päls, sand och kladd :)

Hundarna är en Rottweiler och en Golden Retreiver.

I soffan får han gärna vara, vill helst ha honom där när jag sitter själv hemma på kvällarna och sambon jobbar... Så det är lika ofta som jag ber honom att komma upp som att han går upp själv... Dock går han ner när det blir för varmt, enda gången han ligger kvar är om jag är sjuk, då stannar han hur varmt det än blir..:love:

Sängen ska han fråga om lov först, vilket han oftast gör. Det är ibland på morgonen om sambon åker, då kryper han upp och tar hans plats och ser så vansinnigt nöjd ut när jag vaknar...:angel:

Mvh Domino_s

Hon får vara i soffan, på "sin" plats(filt!), men hon ska vara där, inte någon annanstans.
Hon får inte vara i sängen, inte när hon kom hem förra söndagen heller, ligger i sin bädd vid fotänden. Målet är dock att "flytta" ut henne, så hon o katten ska sova i hallen sen, det har våra katter alltid fått göra innan :)

Oh ja!
Mina hundar får vara i både sängen och soffan.
Det är ju urmysigt :love:

Hade jag haft större och hårigare hundar hade de nog fått sova någon annanstans.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 036
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka