Hund i bältessele i framsäte?

Silver Girl

Trådstartare
När man läser om bältessele till hund står det oftast att hunden bör sitta i baksätet. Finns det någon annan anledning till det än airbagen i passagerarsätet? Om den kopplas ur, finns någon annan anledning till att hunden inte bör sitta fram?
Och om man har hunden i baksätet, bör man då koppla ur sidoairbagen (om det överhuvudtaget går)?

När man läser om bältessele till hund står det oftast att hunden bör sitta i baksätet. Finns det någon annan anledning till det än airbagen i passagerarsätet? Om den kopplas ur, finns någon annan anledning till att hunden inte bör sitta fram?
Och om man har hunden i baksätet, bör man då koppla ur sidoairbagen (om det överhuvudtaget går)?

Min hund åker alltid i framsätet, med bältes-sele och urkopplad airbag. Hon gillar att sitta där, eftersom hon då har bra utsikt och närkontakt, och jag gillar att ha henne där, eftersom jag då har bättre koll på henne. Selen är mer eller mindre permanent. så eventuella mänskliga passagerare får åka bak.

Jag kan inte se någon anledning till att det inte skulle vara lika säkert fram, bortsett från airbagen, som man ju även kopplar ur om man har barnstol i passagerarsätet fram.

Liknande trådar

Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 006
Senast: sidensvans
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
822
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 282
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 348
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka