Hund i bältessele i framsäte?

Silver Girl

Trådstartare
När man läser om bältessele till hund står det oftast att hunden bör sitta i baksätet. Finns det någon annan anledning till det än airbagen i passagerarsätet? Om den kopplas ur, finns någon annan anledning till att hunden inte bör sitta fram?
Och om man har hunden i baksätet, bör man då koppla ur sidoairbagen (om det överhuvudtaget går)?

När man läser om bältessele till hund står det oftast att hunden bör sitta i baksätet. Finns det någon annan anledning till det än airbagen i passagerarsätet? Om den kopplas ur, finns någon annan anledning till att hunden inte bör sitta fram?
Och om man har hunden i baksätet, bör man då koppla ur sidoairbagen (om det överhuvudtaget går)?

Min hund åker alltid i framsätet, med bältes-sele och urkopplad airbag. Hon gillar att sitta där, eftersom hon då har bra utsikt och närkontakt, och jag gillar att ha henne där, eftersom jag då har bättre koll på henne. Selen är mer eller mindre permanent. så eventuella mänskliga passagerare får åka bak.

Jag kan inte se någon anledning till att det inte skulle vara lika säkert fram, bortsett från airbagen, som man ju även kopplar ur om man har barnstol i passagerarsätet fram.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 840
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
370
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 107
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 703
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar