Hund-halsband

iska

Trådstartare
Hej!

Jag har tänkte ge mig på att sy lite egna hundhalsband. Problemet är dock att jag kan noll och ingeting om detta. Har hittat på nätet hur jag ska sy dom, men vad ska jag ha för tyger. Jag vet att fleece och konstläder/läder funkar fint. men finns det några fler som jag kan använda mig av? Ex gillade jag detta skarpt. Hade jag kunnat använda mig av det? Som sagt jag är helt borta vad det gäller tyger. Så tala gärna om för mig vad jag kan använda eller inte använda. Nu tänker jag i första hand på "fodertyget" det som är närmast hunden.
 
Sv: Hund-halsband

Du kan väl använda så gott som vilket tyg du vill att "styla" halsbandet med.
Men det behöver ju finnas ngn stadig bas av tex nylonband eller läder tycker jag.
Men det är ju ingenting som behövere synas utan går alldeles utmärkt att gömma under ngt snyggare tyg :)
 
Sv: Hund-halsband

Det man får tänka på är att det helst inte ska vara ett för ömtåligt tyg samt ett tyg som känns skönt mot hunden. :) Trots allt är det ju en hund den ska sitta på som (de flesta iaf) gärna trär in huvudet och lite till i mer eller mindre taggiga buskage samt att ett halsband ligger ju inte helt stilla mot hunden. Är tyget väldigt tunt kan det ju behövas nåt slags stoppning också vilket inte behövs med tex fleece om man inte vill ha det väldigt tjockt.

Men det är bara att testa sig fram ;) Förälskar man sig i ett tyg som tyvärr är ömtåligt så kanske hunden kan ha det endast vid speciella "vara-snygg" tillfällen istället för vardagspromenaderna :D
 
Sv: Hund-halsband

*KL*
Min kompis har sytt halsband till min hund, som blev jättebra!
Nu har jag en stor hund, så det fungerar väl inte till alla raser så klart. Men hon använde sig av bälte till en Permobil som "grund" sen sydde hon på ett snyggt band/tyg som dekoration "utåt".
Bältet sliter inte på pälsen (korthår) och är mycket hållbart!
Sen hur man gör det praktiska, så som att sy ihop det och sätta dit ringar har jag tyvärr ingen koll på...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 413
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 907
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 007
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 609
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp