Hummar vid uteritt...

My Horse and I

Trådstartare
Min unghäst har börjat humma högt och tydligt när jag rider ut på honom,han är helt avspänd och nöjd(älskar komma ut på äventyr).Det låter nästa som han pratar med mig eftersom jag har vana att prata högt och tydligt med honom och omgivningen när vi rider ut själva..Jag är rädd för älgar och vi har massor ute i markerna...Är det någon mer som har en pratandes häst!!!:laugh:

Sv: Hummar vid uteritt...

Min unghäst hummar också lågt och mullrigt och så gulligt. Låter som om hon är nöjd med livet! Men bara vid uteritt och i skritt. och det sker mest i slutet på ridpasset.

Samma här min hummar också, på ett glatt sätt typ :P Men har alltid undrat varför :S

Min unghäst har börjat humma högt och tydligt när jag rider ut på honom,han är helt avspänd och nöjd(älskar komma ut på äventyr).Det låter nästa som han pratar med mig eftersom jag har vana att prata högt och tydligt med honom och omgivningen när vi rider ut själva..Jag är rädd för älgar och vi har massor ute i markerna...Är det någon mer som har en pratandes häst!!!:laugh:

Vi hade en nordsvensk travare innan på jobbet och han "pratade" alltid när man var ute o red på honom...hummade o mummlade för sig själv liksom, men han var förövrigt väldigt pratsam i stallet också, gnäggade och hade sig =)

Min halvblodsvalack pratade alltid med mig. När man hämtade i hagen, när man var i stallet osv. Olika röst för olika samtal ;) Det värmde i hjärtat, speciellt när man kom till ett överfullt stall på kvällen och han kände igen mina steg bland alla de andra 20 pers som sprang runt, och ropade från boxen längst ner i hörnet :love::love::love:

Ååååhh, vad jag saknar honom. Han gick bort -03:cry:

Fö. så rider jag numera hans halvsyster ibland, och hon är lika pratig hon :)

Ja det stämmer ,han är väldigt social ,gnäggar när man kommer osv.
det är på gott och ont ,han visar nämligen klart och tydligt om han inte gillar någon oxå...:devil:

vad gulligt! :love:

Min är väldigt pratig, dock inte under ridning. Han har ett helt register av prat men som sagt, inte just under ridningen. annat än lite grymtningar då han blir "på" utomhus, samt nöjda frustningar när man jobbar dressyr, och frust-frust-frust av iver vid hoppning. Utöver det är han väldigt pratig avsuttet.

Vad sött!
Min egen är inte så pratig uppsuttet. Det är sällan mer än grymtningar av ansträngning eller frustanden. Enstaka glädjepip kommer ibland på uteritter.
Han säger hej och hej då med hummanden. Han har lärt sig när jag kommer och går att göra det. Gnäggar hej är ju vanligt. Men nu gör han det när jag säger hej då också.

Han gnäggade även ivrigt hej till sitt gräs i sin sommarhage varje morgon förut. Matglad!;)

Jag hade en hingfst då jag jobbade förut som svarade på tilltal då man red. Alt började humma och om man själv fortsatte så svarade han. Det var lite roligt. Men jag har inte stött på det igen.

Min pappas sambos häst började humma och mullra när man sjöng! Det var verkligen som att hon ville sjunga hon med!

När vi är ute ensamma hästen och jag brukar det vara ett jäkla hummande på henne :p Speciellt om det är en skön lång skitt-tur eller om vi laddat ur med en rejäl galopp.

Älskar när hästar håller på pratar med en! :D Min arab vallack brukar bullra och humma med mulen om man kliar och gnuggar på den. <3

:love:

Min brukar humma och stöna när jag skrittar eller går brevid honom, på väg hemifrån. Typ som om han tkr synd om sig själv :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 415
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 070
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 621
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 977
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar