_moa_

Trådstartare
Hur känner man om katten är för smal eller för fet? Jag tror att min katt är ganska smal, man känner nästan ryggraden och revbenen kan man bara lägga handen på sidan för att känna.. Han har fri tillgång på mat och är avmaskad.

Sv: hull

Jag har inget bra svar egentligen, men jag vet att det finns bilder man kan titta på (har sett plancher hos vet och på foderförpackningar) där man kan se hur en katt ser ut när den är under-, normal- resp överviktig.

Själv tror jag dock inte att man alltid kan gå efter detta. Så länge din katt äter sunt och verkar ha energi och är frisk, skulle inte jag oroa mig iaf. Min misse reglerar själv vikten ;) På sommaren kan han vara riktigt smal, nästan benig och mager, på vintern en smärre köttbulle :smirk:

Dessutom är ju faktiskt katter katter smidiga, smala djur till naturen och de ser dessutom lite olika ut från ras till ras...

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
425
Senast: gammalek
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar