Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur känner man om katten är för smal eller för fet? Jag tror att min katt är ganska smal, man känner nästan ryggraden och revbenen kan man bara lägga handen på sidan för att känna.. Han har fri tillgång på mat och är avmaskad.
Jag har inget bra svar egentligen, men jag vet att det finns bilder man kan titta på (har sett plancher hos vet och på foderförpackningar) där man kan se hur en katt ser ut när den är under-, normal- resp överviktig.
Själv tror jag dock inte att man alltid kan gå efter detta. Så länge din katt äter sunt och verkar ha energi och är frisk, skulle inte jag oroa mig iaf. Min misse reglerar själv vikten På sommaren kan han vara riktigt smal, nästan benig och mager, på vintern en smärre köttbulle :smirk:
Dessutom är ju faktiskt katter katter smidiga, smala djur till naturen och de ser dessutom lite olika ut från ras till ras...
Hundträning En annan sak vi gjorde var att åka till något ställe där det var mycket folk. Vi körde till en park som hade parkering nära. Då blev det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.