huggande hund...

Sv: huggande hund...

escodobe skrev:
Har aldrig träffat på en hund med cpskador.
Däremot tror jag knappast en sådna skulel bli direkt långlivad.
Cpskador hos männsikor yttrar sig oftast med kramper, spatsic i muskler, ofrivilla ständigt pågående rörselr i armar och ben, svårighet att vljemässig koordinera rörelser.
Ofta har de även tilllägshandikapp som syn/hörsel skador

Förstår du nu varför jag kanpapst tror att en hund skulle(elelr borde) överleva valpstadet?
Att dessutom kalla ett aggressivt utbrott för "cpryck" är både felaktigt och kränkande.

Jo jag vet mycket mycket väl hur det yttrar sig hos människor så det behöver du inte förklara för mig. Men jag har aldrig hört talas om hundar som har det och har svårt att tro att dom skulle kunna ha det, men varför inte:confused: ....ingenting är omöjligt! Så jag tänkte att jag kunde lära mig nått nytt....... det lät som om du hade stor insikt om ämnet, men det hade du tydligen inte.....

Håller med dig Tie, "cp-ryck" är ett uttryck som många använder sig av!

Jag vill också gärna veta hur en hund med cp-skada ter sig...och om dom KAN ha det.

Det krävs knappast en vetrinärutbildning för att konstatera att ett aggresivt utbrott inte orskades av ett "cpryck" från den anfallande hunden.
Jag blit putt eftersom sådna utalande ger en felaktig bild av cpskador.

DÄremot har det hänt att hundar som haft krampanfall har blivit attackerade av resten av flocken.

Till ts, jag vet hur du känner dig, jag har själv en vän som inte kan ta sig an sina djur och jag försöker gå runt problemet och istället ge små pikar tills vännen själv kommer på problemet/till insikt. Det är svårt att få en sån vän att inse om man säger det rakt ut-dom blir tvärsemot då.

Försök med att få henne att tro att HON har kommit på att det är problem med hunden.:angel:

Tycker att du överdriver lite nu. "cp-ryck" är ett UTTRYCK som väldigt många använder sig av. Kan en hund ha cp:confused:

skulle tippa att de flesta itne skulle överleva valpåldern. Antingen för att de inte kan dia normlat elelr för att tiken stöter bort dem, elelr att upföadaren avlivar dem.

Jo det förstår jag ju...men FINNS det valpar som föds med cp?

escodobe skrev:
skulle tippa att de flesta itne skulle överleva valpåldern. Antingen för att de inte kan dia normlat elelr för att tiken stöter bort dem, elelr att upföadaren avlivar dem.

Jag kan förstå varför du reagerar samtidigt som jag tycker att du gör en höna av en fjäder när det gäller ordvalet "cp-ryck". Jag förstår att det kan vara kränkande och gissar att du har någon närstående som har en cp-skada varför du reagerar så starkt.

Men det återstår fortfarande att få veta om det är möjligt att en hund kan ha en CP-skada??? Det vore intressant att veta. Jag har ju så svårt att tro det, men som sagt....man kan aldrig vara säker förän det är bevisat.;)

Vore kul om någon som vet nått om sånt här kunde svara. Jag vill ha fakta inte gissningar......;)

Jag arbetar med flera cpskadade, ja.
Jag skulle gissa att det kan hända, eftersom man kan få det dels i moderlivet, dels om det upstår syrebrist vid förlossningen.

ett uttryck ja.. men den blev j uhelt crazy och fick avlivas den med...

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 242
Senast: hastflicka
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 097
Senast: Blyger
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Det ÄR bra saker i mitt liv nu. Somexempel att jag ska få en hund DENHÄR VECKAN! Och endel andra saker också som är mycket mera...
Svar
3
· Visningar
565
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur