Sleepy
Trådstartare
...usch. Ge mig råd. En vän har en schäfer/rottishane på två år. Vännen är inte rätt person att ha en sådan hund... Det har hänt tidigare; han högg en person helt oprovocerat. Försökte då verkligen få vännen att inse att det var ett oacceptabelt beteende, att hon behövde hjälp o tex gå en kurs o få insikt i hur hon skulle hantera det, vad som kunde hända, etc.... Men nej... total förnekelse av ansvar för både henne själv o hunden; allt berodde på omständigheter... suck.
Nu ställde jag upp som hundvakt några dagar... och så hände det igen. Fick besök o hunden flög på personen o högg honom rejält... och efter en stund kom han igen o tänkte göra ett nytt försök. Totalt oprovocerat; totalt oförberett; totalt livsfarligt...
Ringer vännen o berättar o hintar om att det är dags. Möts av bortförklaringar, det handlar om omständigheter, det var besökets fel, det var mitt fel.... etc. Hjälp mig; hur får jag henne att inse att hon måste ta bort honom..?
Nu ställde jag upp som hundvakt några dagar... och så hände det igen. Fick besök o hunden flög på personen o högg honom rejält... och efter en stund kom han igen o tänkte göra ett nytt försök. Totalt oprovocerat; totalt oförberett; totalt livsfarligt...
Ringer vännen o berättar o hintar om att det är dags. Möts av bortförklaringar, det handlar om omständigheter, det var besökets fel, det var mitt fel.... etc. Hjälp mig; hur får jag henne att inse att hon måste ta bort honom..?