Nu är det ju ett tag sen jag var i din ålder, men jag gillade ACO Spotless Daily Face Wash förut.Okej jag trodde att det gick att ha nåt tips om bara domdär plupparna och det iallafall men jag kan skriva det också!
Jag ren gör iallafall nästan varje kväll. Och då har jag nån ren görings sak som jag inte kommer ihåg vad den heter justnu. Men det är bara nån ansikts tvätt iallafall.
Och sen har jag ansikts kräm och då har jag två o lika från garnier så en med rosa lock som är nån ros lukt tror jag och en ljus grön som är aloevera. Så brukar ha nån av dom bara.
Och på morgonen så ibland gör jag inget och ibland sköljer jag med vatten bara och smörjer in.
Och så har jag micelär vatten från garnier som jag använder ibland bara och en ansikts scrub som jag försöker göra ungefär två gånger i veckan. Och gör nån ansikts mask ibland bara men då har jag o lika nästan varje gång.
Tänker att många märken folk pratar om i tråden är rätt dyra - men jag tycker ACO har den bra grejer. Jag fick även den del sånna prickar som du har av garniers ansiktskräm. Tyckte The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA 100 var en bättre hundkräm. The Ordinarys Salicylic Acid 2% Anhydrous Solution är bra för tilltäppta porer med. HM & Lyko brukar ha the ordinary.
CeraVe ska ha bra grejer med för bra pris, men de har jag inte testat själv.
Du kan ju prova att tex byta ansiktskräm först och se om det hjälper, och annars byta rengöring eller lägga till nån syra för att se vad som hjälper din hy. Byt inte allt på en gång tänker jag innan du vet vad din hy gillar.