Jag har äntligen fått till en hudvårdsrutin, då jag haft semester i tre veckor (får se om jag lyckas hålla den nu när jag börjar jobba igen). Alla produkter är från Clinique, köpte deras adventskalender förra året.
På morgonen har jag rengjort med all about clean rinse-off foaming cleanser mousse, sedan smort in med moisture surge 100H auto-replenishing hydrator på huden och chubby stick moisturizing lip colour balm på läpparna.
På kvällen har jag rengjort med all about clean 2-in-1 cleansing + exfoliating jelly, smort in med samma ansiktskräm som ovan, moisturise surge eye 96-hour hydro-filler concentrate under ögonen och moisture surge lip hydro-plump treatment på läpparna.
Min hud verkar vara en väldigt snäll hud, eftersom jag vanligtvis inte har några produkter på den och varken blir torr eller fet. Antar att jag räknas som normal?
Det som hänt under/efter de här veckorna, är två saker. Dels rinner svetten i ansiktet så fort jag gör någonting. Jag svettas väldigt mycket normalt också, men inte såhär mycket i ansiktet. Nu får jag torka av mig med ärmen redan efter en så enkel sak som att gå ut och kolla till hästarna i hagen.
Sedan har jag fått några små finnar som ploppat upp (och lätt gick att ta bort när jag rengjorde på kvällen) på haka och runt näsroten.
Så min fundering, nu när åtminstone ansiktskrämen snart är slut, vad ska jag ha istället? Tanken är att börja sminka mig efter årsskiftet, dvs även med foundation (har make up stores dual foundation) och då behöver jag ha nåt under antar jag?