Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är fortsatt glatt överraskad. Tyckte t.o.m. att min hud såg okej ut i provrumsbelysning. Varför har jag inte börjat med TO buffet + copper peptides tidigare? Har verkligen inte fått samma effekt med c-vitamin!
Jag provar också just nu med buffet, tycker det åtminstone gjort så att huden inte ballar ur av höstövergången.

Är fortsatt glatt överraskad. Tyckte t.o.m. att min hud såg okej ut i provrumsbelysning. Varför har jag inte börjat med TO buffet + copper peptides tidigare? Har verkligen inte fått samma effekt med c-vitamin!
Borde verkligen också pröva på något med just copper peptides!

20221025_162929.jpg

Har det tufft mentalt just nu och var ändå en toner kort, så smet in på Kicks under eftermiddagen för lite sondering av fältet och påfyllning. Fick följa med två nattmasker också! Eín ska ju unnä sä'.

Skin Treat Kombucha Liquid Glow Toner
Skin Treat Bakuchiol Purifying Overnight Face Mask
Skin Treat Moisture Support Overnight Face Mask

(Sen ramlade det ner ett par sminkprodukter från Smashbox också pga medlemserbjudande!)

Jag skulle behöva köpa en ny pincett till att plocka ögonbrynen, har ni tips på någon bra? Pallar inte såna som inte får tag i stråna…

VAD är det som orsakar "pill", vad heter det på svenska ens !? Ni vet när det blir små korvar när man vidrör huden. Jag får det av flera olika fuktkrämer och solkrämer. Kan inte riktigt hitta någon gemensam nämnare, förutom att jag använder ganska billiga krämer. Har mogen hy (40+), men får finnar av för feta krämer, och akne av för feta krämer. Är det någon särskild ingrediens, fetthalt, märke, eller vad är det som orsakar pill?

VAD är det som orsakar "pill", vad heter det på svenska ens !? Ni vet när det blir små korvar när man vidrör huden. Jag får det av flera olika fuktkrämer och solkrämer. Kan inte riktigt hitta någon gemensam nämnare, förutom att jag använder ganska billiga krämer. Har mogen hy (40+), men får finnar av för feta krämer, och akne av för feta krämer. Är det någon särskild ingrediens, fetthalt, märke, eller vad är det som orsakar pill?

För mycket av produkten/produkterna oftast även om vissa märken/produkter tenderar att smula mer än andra (det sista enligt min egen erfarenhet). Har en använt något oljigt under en dagkräm ökar också risken för smul.

Klairs smular praktiskt taget aldrig på mig och heller inte Make P:rem. Filorga smular alltid och PC rätt ofta beroende på produkt (jag kan inte använda hennes krämer, de smular direkt).

Enligt min erfarenhet smular gelkrämer sällan och de brukar ju fungera för fetare/oljigare hy så det kanske är värt att testa?

För mycket av produkten/produkterna oftast även om vissa märken/produkter tenderar att smula mer än andra (det sista enligt min egen erfarenhet). Har en använt något oljigt under en dagkräm ökar också risken för smul.

Klairs smular praktiskt taget aldrig på mig och heller inte Make P:rem. Filorga smular alltid och PC rätt ofta beroende på produkt (jag kan inte använda hennes krämer, de smular direkt).

Enligt min erfarenhet smular gelkrämer sällan och de brukar ju fungera för fetare/oljigare hy så det kanske är värt att testa?
Bra ideér! Ska spana in de märkena!

Det kan ju också vara att olika produkter gör det när de lagras på varandra, ibland kanske det inte skulle hänt med andra produkter tillsammans eller ensamt.

Bra ideér! Ska spana in de märkena!

Du kan gärna titta på Cosrx och Dr Ceuracle också, båda märkena har många produkter inriktade på fetare hy men som fortfarande är väldigt snälla. Själv har jag problem med något i Dr Ceuracles produkter så jag kan inte använda så mycket därifrån (men då är jag extremt känslig, jag upplever det fortfarande som ett snällt märke).

Du kan gärna titta på Cosrx och Dr Ceuracle också, båda märkena har många produkter inriktade på fetare hy men som fortfarande är väldigt snälla. Själv har jag problem med något i Dr Ceuracles produkter så jag kan inte använda så mycket därifrån (men då är jag extremt känslig, jag upplever det fortfarande som ett snällt märke).
Tack för tips! Är det denna du använder från Klairs?

Bifogade filer

• E7DB2876-C6C9-4B46-A629-64A73D07CC84.webp
    E7DB2876-C6C9-4B46-A629-64A73D07CC84.webp
    32,3 KB · Visningar: 4

Silikoner som skär sig, dom reagerar och blir en hinna på nåt sätt.

Du får köra uteslutningsmetoden på de produkter du använder, det kan vara två eller fler som reagerar. Oftast är det fuktkrämen och solkrämen, men jag har varit med om ett serum som orsakade det.

Ibland spelar tjockleken roll.

Nytt märke på väg hemåt :)! Otroligt pris, 100kr...

Ingredienser:
Aqua, Vitis Vinifera Seed Oil, Betula Alba(Birch) Juice, Xylitol, Sorbitan Stearate, Sucrose Cocoate, Butyrospermum Parkii Butter, Nigella Sativa (Black Seed) Seed Oil, Glyceryl Stearate, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Stearic Acid, Glycyrrhiza Glabra Root Extract, Cetearyl Alcohol, Betulin, Tocopheryl Acetate, Xanthan Gum, Benzyl Alcohol, Parfum, Dehydroacetic Acid.

Silikoner som skär sig, dom reagerar och blir en hinna på nåt sätt.

Du får köra uteslutningsmetoden på de produkter du använder, det kan vara två eller fler som reagerar. Oftast är det fuktkrämen och solkrämen, men jag har varit med om ett serum som orsakade det.

Ibland spelar tjockleken roll.
Ja, man behöver nästan ha någon form av lista 😂

Min hud blir alltid så tråkig under hösten och vintern, den ser trött och lite hängig ut och jag får lätt torra fläckar. Jag har rätt känslig hud som svider av vissa produkter (bland annat Clinique som @Habina skrivit om).

Jag funderar på att testa The Ordinary under vintern men finns så sjukt många produkter att välja mellan! Jag är inne på Buffet nu eller HA 2%+B5 - vad är egentligen skillnaden och vilken tror ni är bättre?

Skulle också vilja ha en väldigt lätt exfolierande produkt från samma märke men där har jag ingen aning vad jag ska välja. Tips?

Tidigare har jag använt produkter från Avene eller La rosch posey som har funkat bra med min känsliga hud men nu vill jag steppa upp det lite.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka