Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Djurjouren

Trådstartare
Är det okey att klättra i sofforna? att springa fram och tillbaka och jaga varandra? att kasta boll etc?
Var anser Ni att gränsen för inomhuslek går?
Vi har lite olika toleranssgrader här hemma....:crazy:
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Gränsen går när något kan gå sönder, någon göra sig illa eller om vi blir störda.
Vi kan stänga av stojet om vi t.ex. måste ringa ett telefonsamtal eller vill höra något på TVn.
Men för att avstängningen skall fungera, så måste man komma ihåg att slå på det igen när man är klar.
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Vi har hög toleransnivå. Hoppa i soffor, sängar, springa, åka bobcar, studsa och sparka boll, leka kull, kurragömma osv, har alltid varit tillåtet hos oss. Utan att något går sönder såklart. Och tills sinnet rinner på någon, som får nog av ett envetet bollstudsande tex.

Nu börjar barnen bli stora, men lattja med bollar och småkivas och jaga varandra verkar man kunna göra långt upp i åldrarna....
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Man får inte hoppa i sängar och soffa, annars är väl allt tillåtet, som inte förstör saker. (Mao även allehanda gymnastiska övningar som inte innefattar hoppande, är tillåtet i soffan.) Dottern har dock väldigt mycket hopp :bump: :bump: :bump: i sina ben, så hon får en studsmatta i julklapp.
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Kasta boll gillar jag inte inomhus, men studsa går bra.
Leka kull är ok.
Klättra på möblerna får han göra om jag inte sitter i soffan när han ska klättra där.
Hoppa i sängen får han inte göra längre, är rädd att sängen ska braka.
Men kullerbyttor i sängen är kul.
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Här hemma hoppar barnen inte i sängar eller soffor, ej heller kastas det boll inomhus. Varför det när vi har en stor gård som dom kan sparka boll på?? Då får dom ju dessutom frisk luft.

Här hemma KAN ungarna inte bråka fysiskt eller jaga varandra för då säger vovven ifrån. Det är det värsta han vet om han tror att några bråkar. Så det går helt enkelt inte om man inte vill bli döv på kuppen... :crazy:

Ibland vill dom bygga hinder och hoppa över och då får dom göra det på övervåningen.
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Ska jag vara ärlig, när jag har tänkt efter, så får man inte hoppa i sängarna. Inte sen vi har nya, och de gamla var sönderhoppade. :crazy: Men de hade kul i de gamla sängarna! :D
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Vi har nog ganska hög toleransnivå ändå tror jag, hoppa i soffan får man däremot inte göra, främst för att hoppandet helst ska ske när man själv sitter där och försöker koppla av... :crazy: Hoppa i sängen är ibland tillåtet, men inte när jag ammar lillen där. Kasta mjuka bollar får de göra på vissa ställen, men inte där det stör eller där något kan gå sönder. Däremot vill jag försöka skruva ner volymen på kvällskvisten för att alla ska kunna varva ner efter långa dagar på jobb och dagis, så då blir det mindre bus inne. Skriver som Yamaha; ut med ungarna om det blir för vilt! :D
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Så där tycker jag med. Varför hopp i soffan och jaga varandra inomhus när man har en stor gård där man kan gå ut och hoppa i höet, leka med ponnyerna, cykla, springa gräva etc?
Inne leker man lugna lekar, ute leker man indianer :D
Tycker jag då:cool:
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Vi har nog rätt hög toleransnivå (än så länge). Så länge inget riskerar att gå sönder eller att barnen slår sig alltför mycket är det o.k. Själv älskade jag att hoppa i mina föräldrars säng så det lär mina barn också få göra. Däremot så föredrar jag förstås att den vildaste leken sker utomhus men det är mer för min egen bekvämlighet.
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Inne leker man lugna lekar, ute leker man indianer :D
Tycker jag då:cool:


Stämmer helt överens med mitt tänk. Hög ljudvolym får dom så mycket av ändå i skola och på dagis, så då kan det ju vara lite lugnt hemma. Inomhus.
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Busa och springa går bra. Kurragömma likaså men inte hoppa i möblerna. Jag är mycket för utelek oavsett väder,har de bara riktigt bra kläder så är det ok tycker jag.Inga bollar alls inne,de har både fotbollsmål och basketkorg och ladvägg att leka med ute.
Sonen har köpt en skatebord och hjälm mm,för egna pengar men jag förstår inte var han ska åka:confused: Vi har ingen asfalt i närheten...
Ute är det förbjudet att klättra upp på loftet eller gå in i hagen utan vuxen med.
Åsa
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Sonen har köpt en skatebord och hjälm mm,för egna pengar men jag förstår inte var han ska åka:confused: Vi har ingen asfalt i närheten...
Åsa

Mina har åkt i stallet och i maskinhallen (som är stor). Mina hästar är vana vid cyklande, skatande, inlinesåkande och slagskottstränande (hockeyklubba o puck mot skiva) ungar. Det blir så korta stunder och de blir härdade mot allehanda figurer som dyker upp....:) För det mesta har ju hästarna varit ute när de har hållit till där.
Det har även cyklats en del i ladugården och jag glömmer aldrig när äldsta sonen cyklade ner i rännan bakom en nervös kossa, som gjorde som alla nervösa kossor, blev lös i magen. Där låg han i skiten och fick en härlig "dusch".:crazy:

Det finns ingen anledning att klättra/hoppa i möbler samt spela boll inne när man har stora möjligheter att utöva sådant utomhus.
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

varför skall man cyckla i ett stall:confused:
Behöver inte djuren lugn och ro i sitt hem percis som vi i vårt? så vida inte barnen får cykla och skata inne oxå då för vad ärskillnaden mellan vårt och djurens hem?
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Uppe får de göra det mesta, nere får de vara mer lugna. Hoppa i sängarna är inte ok, ej heller att klättra i sofforna då de är av lite snyggare sort. :p

Det är skitjobbigt att vara osams om sånt här!
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Mina hästar har haft lugn och ro 99,9999% av sin tid inomhus och inte sjutton lider de av att ett par ungar cyklar i stallet (har stort stall med breda gångar) någon gång då och då utan är mest nyfikna på vad de gör. Jag kan även se en fördel i att de vant sig vid alla möjliga ljud och fordon. Det är nu länge sedan eftersom mina barn är tonåringar, men bor man på landet så kanske det inte finns andra bra ställen att skata på. För det mesta har barnens aktiviteter i stallet pågått medan hästarna varit ute, eftersom mina hästar tillbringar sina dagar utomhus.
Golv inomhus lämpar sig oftast inte för skateboard, därav anledningen att de varit hänvisade till stallet.
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

...utan är mest nyfikna på vad de gör. ...

Vi hade ingen plats för vårt pingisbord förr. Satte upp det i stallet istället. Snacka om att hästarna tyckte at det var helfestligt! :D De följde bollen slaviskt och jag svär vid att de tyckte det var hur roligt som helst.

Men lagom är bäst naturligtvis.
 
Sv: Hu rmkt får era barn busa inomhus?

Jag har rätt låg tolerans när det gäller bus inne.
kasta boll = nä
Hoppa i säng eller soffa = nä
Jaga varandra = nä
Jag har inte köpt dyra sängar och soffor för att dom ska bli till hopp och klätter torn. Hoppar dom i sina egna har jag sagt att då får man bädda själv efteråt:devil:

Leka kurragömma är ok liksom att bygga kojor, brottning är ok bara man är försiktig och slutar när den andre säger till, men om man har för mycket spring så finns studsmattan ute och vi har en tomt på 1400kvm att springa på plus en väg med väldigt lite trafik som man kan cykla runder på
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 284
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 014
Senast: Hermelin
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 141
Senast: Emtherlia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 901
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp