Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jahadu, jag som tänkte köpa en sån till min som är 103 grader. Då kan jag ju glömma det på direkten. Futtiga 90 grader är knappt vårat spinkiga fullblod kan ha. Uselt om det är sant. Ibland undrar man om tillverkarna ens sett en islänning innan dom sätter igång och gör sadlar. Har sett att det finns en del hrimnir sadlar till salu och då förstår man varför. Det är ju ingen lågprissadel direkt. När jag ändå är här så kan jag ju fråga er: om ni fick välja vilken sadel ni ville till er isis 103 grader bred och rätt rak rygg och rejält med sadelläge, vilken sadel skulle ni välja då? Priset spelar ingen roll?
Jag jar mätt/jämfört XXW koppjärn till Hrimnir Legacy med Wide koppjärn till EQUES Sella, dom överensstämmer 100%. Sella´s blåa koppjärn är 115 grader.
XW är det vidaste koppjärnet som finns till Hrimnir vad jag vet. Hur man än vrider och vänder på det så är det runt 90 grader.
Usäkta så hemskt mycket - det har smugit sig en X för mycket i Hrimnirs koppjärn. Men altså: det vidaste Hrimnir koppjärn jag hade här hade exakt samma bomvidd som Sellas blå. Och Sellas blå har jag här och den mäter 115 grader.
Jag vet att man i EQUES sadlarna kan använda Hrimnirs koppjärn och vice versa.
är det inte samma typ utav koppjärn som används i sellan som kosmosen? Jo, det är det men eftersom Kosmos och Spirit är uppbyggda på exakt samma bom är Sella uppbyggd på litt annorlunda utformad sadelbom. Alla EQUES sadlar har lätta och flexibla kolfiberbommar
har sella förresten rek eller svängd bom, skulle den funka på en överbyggd häst med lite svängd kort rygg?
Ibland undrar man om tillverkarna ens sett en islänning innan dom sätter igång och gör sadlar.