Sv: hovslagarpriser, räkneexempel
Om hästägaren vill... Men jag vill inte ... För jag bryr mej inte...
Om jag nu vill kolla människan så behöver jag inte nåt momsregnr eller nåt annat det räcker med personnummer ... har jag inte det räcker det med namn (bara det om namnet är ovanligt) annars adress och om jag har ålder så e de verkligen inte spec svårt att få fram personnummer (skattemyndigheten) sen är det bara att ringa sagda myndighet igen å fråga om personen innehar Fskattsedel vilket jag förstår (?) alla med eget företag måste ha...
Så vad ska jag som privatperson göra med kvittot ?
För mej är det bara en bit papper med text på !
ps vet en hovslagare söder om sthlm som tom finns hos kronofogden och har nolltaxerat i ÅR... Den skulle jag annars mer än gärna sätta dit !!! ds
vdb skrev:Kvittonummer, momsreg.nummer samt organisationsnummer. Mitt kvittoblock kostar 19:-.....
Och med detta kvittot kan hästägaren vända sig till skattemyndigheten om h*n vill och kontrollera om hovslagaren skattat för den inkomsten.
Om hästägaren vill... Men jag vill inte ... För jag bryr mej inte...
Om jag nu vill kolla människan så behöver jag inte nåt momsregnr eller nåt annat det räcker med personnummer ... har jag inte det räcker det med namn (bara det om namnet är ovanligt) annars adress och om jag har ålder så e de verkligen inte spec svårt att få fram personnummer (skattemyndigheten) sen är det bara att ringa sagda myndighet igen å fråga om personen innehar Fskattsedel vilket jag förstår (?) alla med eget företag måste ha...
Så vad ska jag som privatperson göra med kvittot ?
För mej är det bara en bit papper med text på !
ps vet en hovslagare söder om sthlm som tom finns hos kronofogden och har nolltaxerat i ÅR... Den skulle jag annars mer än gärna sätta dit !!! ds