Sv: hovslagarpriser, räkneexempel
Hur kan du jämföra 2 så pass olika yrken? Däremot kan jag hålla med dig (om du nu tycker så) att sjuksköterskelönenrna är på tok för låga. Däremot har ALLA löntagare pensionsparande och betalda semestardagar tex som bakas in ovan på lönen vilket det inte gör för en företagare...
Hur kan du jämföra veterinärlön mot mitt arvode som hovslagare, sist jag hade ut en veterinär gick det på 2750:- och hon var här i 30 minuter(ink kaffesörplandet och receptutskriften) Jag brukar kosta runt tusenlappen för en timme.
Vad menar du?
Jag är 190 cm lång, har aldrig haft problem med att sko vare sig shire eller minishettisar. Däremot får jag ont i ryggen av allt jävla körande i bilen...
snigelfarmor skrev:Ska vi be en undersköterska med 90 spänn efter skatt skriva en likadan, med risken för AIDS och TBC dagligen hängande över sig?
!
Hur kan du jämföra 2 så pass olika yrken? Däremot kan jag hålla med dig (om du nu tycker så) att sjuksköterskelönenrna är på tok för låga. Däremot har ALLA löntagare pensionsparande och betalda semestardagar tex som bakas in ovan på lönen vilket det inte gör för en företagare...
snigelfarmor skrev:Man får uppskatta sin hovslagare, men hovslagaryrket är inte, och ska inte vara ett höglöneyrke. Hög lön spar jag åt läkare, veterinärer, proffessorer mm. (ej tekniska doktorer som svärtar ner hovyrken).
Hur kan du jämföra veterinärlön mot mitt arvode som hovslagare, sist jag hade ut en veterinär gick det på 2750:- och hon var här i 30 minuter(ink kaffesörplandet och receptutskriften) Jag brukar kosta runt tusenlappen för en timme.
snigelfarmor skrev:Finns det några studier som visar att 4 helskoningar är bäst/dag?
Vad menar du?
snigelfarmor skrev:Vi diskuterade arbetsställninar, och han fnös mest åt de som hade ont i ryggen. Står man rätt kan du stå hur länge som helst påstod han.
Jag är 190 cm lång, har aldrig haft problem med att sko vare sig shire eller minishettisar. Däremot får jag ont i ryggen av allt jävla körande i bilen...