Tack,har redan läst den sen innan.
Ska vi be en undersköterska med 90 spänn efter skatt skriva en likadan, med risken för AIDS och TBC dagligen hängande över sig?
Man får uppskatta sin hovslagare, men hovslagaryrket är inte, och ska inte vara ett höglöneyrke. Hög lön spar jag åt läkare, veterinärer, proffessorer mm. (ej tekniska doktorer som svärtar ner hovyrken).
Finns det några studier som visar att 4 helskoningar är bäst/dag?
Hade ute en hovslagare, som är utbildad, och som jobbar för skara genom att ta emot lärlingar samt genomför han små tappskokurser. Vi diskuterade arbetsställninar, och han fnös mest åt de som hade ont i ryggen. Står man rätt kan du stå hur länge som helst påstod han. Han hade jobbat full tid i minst 10-15 år och aldrig haft ont nånstans. han måste vara ett extremfall, förvisso. Men för att återgå till 4 skoningar per dag. Min hovis skor 2 hästar på 1h och 45 minuter. De står i samma stall, ett ganska vanligt fenomen antar jag. Kanske åker han till andra sidan stan för att sko 2 andra sen i ett annat stall. Då har han en arbetsdag på max 5 timmar. Vad ska han göra sen? Kan man verkligen kräva att vissa kunder ska stå för de andra kundernas bortfall för att man bara tar 4 /dag?
Som att jag skulle betala 1200 för min hårklippning för att han stängde tidigare vissa dagar? Vilket lyxliv. Kan gå hem och gosa med hästarna sen hela dagen. Eller sova skitlänge
Sånt kan jag säga för jag är kliniskt knäpp, vad det nu innebär. Väldigt befriande!