Sv: Hovslagare till shettis!
Hej allihopa!
Skrattade lite gott åt det där med arbetsförhållanden! Håller med om att om en hovis skulle behöva stå ute med en lös häst jämt så hade de nog inte velat komma fler gånger!
Men vi har ett stall med bra belysning, plant golv, varmt nu på vintern, radio & självklart väggar & allt sånt! Det var hovis själv som ville stå ute den gången & det såg så sött ut när ponnyn tyckte det var så mysigt!
Tyckte jag hade hittat en toppen hovis som aldrig klagat över ponnyn utan mera bara lovordat honom. Men kanske beror det hela på att han vet att ponnyn har bra hårda hovar & att det är just en shettis så han blir "mindre viktig" än andra hästar & får helt enkelt vänta tills han har kommit ikapp i arbetet... Dock är det inte så bra för min lilla gamling att bli så lång i fötterna. Han måste vara skodd pga ryggproblem för annars sliter han snett och får ont igen. Känns ju då inte heller så kul nu när han börjar bli riktigt lång...
Kanske beror det på b-ponnyn vi har inte är lika snäll?
Men den ska ju ändå inte skos på flera veckor nu...
Det där med bro var smart! Har du byggt den själv? Den måste ju vara stabil nog för en tjockis och samtidigt liten nog för att få plats i stallet...
Aja jag är bara lite bitter efter allt jagande med hovslagare... Är liksom inte första gången det händer. Sen när jag väl får tag i någon får jag snabbt höra hur hemsk jag är som låtit honom gå så länge...
Men vad ska jag göra?! Jag bokar in tid, men den blir inte av. Finns väl lite för mycket hästar här i förhållandevis till hovslagare så de behöver inte ta de jobbiga...
Ursäkta att jag blev gnällig i slutet!
Tack för alla tips & lyckönskningar!