Sv: Hovslagare som slår hästar
Så skodde de i tyskland, en höll i o en slog skor..
Alla män, så jag tror inte det berodde på utsikt
Så skodde de i tyskland, en höll i o en slog skor..
Alla män, så jag tror inte det berodde på utsikt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Nu har jag inte läst hela tråden, men du behöver inte betala.
Du kan skicka ett brev till honom där det står "jag bestrider denna räkning pga att..." då ska han inte kunna skicka dig till varken inkasso eller kronofogden.
MEN detta måste göras inom ett visst antal dagar efter att du fått räkningen, och eftersom att jag snoozade på rättskunskapen förra veckan minns jag inte antalet.
KL
Angående hov(w)isar som slår. Härikring finns det en hovslagare som inte bara slår utan gärna tar en öl under arbetets gång. Jag kan ju lugnt säga att hakan min låg i gruset utanför stallet när jag såg detta. Extremt råa och grova skämt (jag tål sådant men detta var rent kvinnoförakt i samkväm med manlig stallägare), mycket rå ton och rejält elak mot hästar.
*kl*
Upplever det som att det ganska ofta är hästägare som gör hästen "bråkig" de har en tendens att ställa sig o hålla i kättingen på gången o med all önskvärd tydlighet tala om för hästen att nu sker nå annorlunda o läskigt..
Har hänt jag bett ägaren gå o sätta sig en bit bort..
Fast jag skor dock inte då..
Vilken idiot till hästägare!
Usch, jag som inte gillar ouppfostrade hästar skulle skämmas ihjäl om ngn av mina hade ens försökt slå efter hovslagarn. Vilken tur du inte blev ihjälsparkad.
Fick han ordning på hästen så den går att hantera?
Givetvis skall man inte slå hästarna men hästarna får ju inte skada oss heller!
En fråga.var går gränsen där det , i rätt ogonblick är ok att bestraffa/uppfostra en häst?
PL
inte? underligt! enligt min lärare ska det gå att göra, och jag hjälpte en väninna med det för ett par månader sen?
Ska anfalla min lärare och konfrontera honom på måndag!