Ni får ursäkta lindan, men hovis tyckte att den kunde vara kvar, så då fick den vara det istället för att linda om och ha sig. Fler vinklar blir det inte idag, jag är trött och har inte ätit frukost än, så det ska jag försöka göra nu, och sedan kanske hinna sova lite innan jobbet.
Framifrån kommer ni se stor skillnad, hans ben är nästan raka. Hon kunde, precis som jag, inte förstå varför båda hovslagarna har låtit honom växa så snett. Så pass att bara den biten kommer ta 2 skoningar att få till helt och hållet igen.
Hon kunde förklara exakt vad jag kände när jag red. Redan innan jag sa det, och det kändes bra. Då ser hon ju verkligen problematiken.
Hon har ju haft en hel del araber med, och hon tyckte att det märktes rejält på dem när vinklarna blir fel, och beskrev i detalj exakt vad jag har känt när jag har ridit.
Hon var inte helt nöjd idag, men tror att på 2-3 ggr kommer han ha fina hovar igen. En förklaring till att jag inte har kunnat länga överlinjen på honom var enligt henne att han har breddat bak för att försöka att inte springa på framhovarna. Nu hon tog BARA i tån, satte på kilsulor och överrullningskorna på det. Hon tog lite i trakten där hovarna var sneda med, givetvis. Bak fick han nu vanliga skor med en tåkappa. Hon tyckte att vi skulle prova hur han fungerade på det. Jag kommer åka tillbaks om 4 veckor troligen för omskoning och utvärdering.
Nu är kimmis trött. Hästen var ursnäll både dit och hem så han får guldstjärna i kanten idag
Han är iofs alltid snäll, men man kan inte få för många guldstjärnor