M

Mickan90

Jag skall klippa hovskägget på min häst som nu har börjat få mugg:crazy: . Jag vill klippa hovskägget därför att det är blött och är mycket smuts i hur mycket jag än torkar o fibblar och tycker då att det är en bättre lösning att klippa det så att jag kan behandla muggen lättare.
Men då undrar jag, hur ska jag klippa bort hovskägget på ett snyggt sätt? Han har inte mycket hovskägg ( Russ/Quarter ) men jag vet inte hur långt in och högt upp på benet man skall klippa så att det ser bra ut. Skall man ha en kam för att inte gå för långt in eller?

Någon som vet får väldigt gärna ge mig svar. / Mickan
 
Sv: Hovskägg

klipp bara av :angel: ne jag vet faktiskt inte, jag bara klippte som jag gjorde, inte på ngt speciellt sätt. försökte få bort så mkt päls som möjligt runt själva muggen,för att lättare kunna hålla det rent :)

m
 

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: NotlikeI
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 024
Senast: Nirvana
·
Hästvård Hej! För ca en månad sedan blev min häst troligtvis biten av en orm i hagen, för plötsligt var han 2 gradigt halt på HF när jag tog in...
Svar
18
· Visningar
5 872
Senast: a1agnlju
·
Islandshäst Nu vet jag inte om den här tråden är postad på rätt ställe men iallafall, så funderar jag på att klippa min isis i vinter. Jag har...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
49 885
Senast: Askur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp