Sv: Hovawart

Gå in på hoffe.info och klicka på foto så har du många bilder på de tre olika färgsättningarna som en Hovawart kan ha. Vanligast är svart med tecken (SMT) därefter blond och ovanligast är svart.

Va?
Jag var helt bombsäker på att den svarta var vanligast:eek:
Men det är för att jag träffat flest svarta faktiskt.
En vän till mig har en svart hoffe!
Hur go som helst, påminner om grinchen med sina ludna tassar:rofl:

Va?
Jag var helt bombsäker på att den svarta var vanligast:eek:
Men det är för att jag träffat flest svarta faktiskt.
En vän till mig har en svart hoffe!
Hur go som helst, påminner om grinchen med sina ludna tassar:rofl:

Enligt RAS så ska fördelningen försöka hållas till:
60% SMT
30% Blond
10% Svart

SMT är helt klart vanligast. Besök en utställning så märks det. Därefter så är det nog ganska jämnt mellan Blond och Svart på utställningarna men det är inte så det ska vara enligt de mål som rasklubben satt upp.

Jättevacker kort på en fin hund.
Jag har 3 Hoffar hemma. Jag jobbar på Hunddagis, så jag träffar en massa andra hundar. Men har aldrig hittat en ras som passar mig bättre än HOVAWART!
Sedan 1974 är jag rasen trogen. Helt underbara hundar :love::love::love:
Den har allt!
Dom är vackra, robusta, lättskötta, trogna och riktiga "arbetshästar". Vill jobba för dig.
Vad du än hittar på, så är dom med. Alltid glada, positiva och livliga högt upp i åren. Dom blir aldrig gamla och tråkiga.
Jag tävlar med mina hundar iBruks, Lydnad och på utställning.
Dom duger till allt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 920
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 630
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 377
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka