Sv: Hovar i balans! Eller inte?
Du känner dej ifrågasatt. Ja några bilder som inte går att bedöma utifrån det du frågar imponerar inte särskilt eller ändrar mitt intryck tyvärr. Du vill visa vad du "kan".
Det har du redan gjort vad gäller flera frågor.
Till exempel:
1. Lackdiskussionen.
2. Hagdiskussionen
(du skrev bla:
Jag tror att hagen är 1½ tunnland.
där har du LÖSDRIFT. Det är en rasthage i mina ögon. Du pratar om regler för att fodra som du sen inte ens har koll på, Men utrymmet? Har du koll på¨vad varje häst behöver?
Klart det blir nerskitat.
Sen hur du resonerar runt att dom "väljer" att stå i skiten.
Du har inte ens koll på att det är något fel om hästar väljer att stå och även äta i skiten, vilket flera påpekat för dej, men du förstår inte fortfarande. Sen anser du i annan tråd att "bollande" med annan användare leder till insikten att lägga maten längre bort
Bevare mej väl
Vem skulle ställa dessa ringar du har mitt i skiten, - ingen med lite insikt och hästkunskap)
3. Delar ut "kladda själv" råd till höger och vänster.
Plasten och lacken men även annat....
I annan tråd frågar en användare om ev svamp utifrån bilder, många svarar att nej det ser det inte alls ut att vara. DU rekommenderar 50/50 jodopaxlösning och sprit
. Undra på att hästvårdsforumet riskerar att bli ett "kladda-själv"-forum
Det finns många kunniga här, men alla är det inte. Ser du inte risken att en anvädare kan använda denna lösning "för säkerhets skull" trots att hästen troligen inte har svamp alls......
Bara några exempel från de sista dagarna då jag har läst här på forumet. Fnns säkert fler jag inte ens läst.
Nej du imponerar inte med bilderna. Det ändrar inte i annat du skrivit.
Jag får en bild av någon som gärna delar ut råd utan vetenskaplig och/eller professionell grund alls, och som inte ens har vett att förstå att det kanske finns skäl att ifrågsätta vissa saker.