Hot or Not -Western edition

Sv: Hot or Not -Western edition

Hot: Enörasträns (Vill ha ett själv :angel: ) eller ett sånt tvåöras som Elanor har :love:
Not: Överblingade sadlar och hjälmhattar!

Hot- träns med diskreta råhudsdetaljer +en MASSA andra saker:D

Not- Överdrivet med bling och hundra olika färger på ett ekipage:crazy:

(hjälmhattarna dissar jag för övrigt oxå som en del andra. )

Hot: En eller tvåörade träns
Not: Svart westernsadel

hehe intressant..
*är renodlad klassisk ryttare från barnsben med lite "till&från westernperioder" och smyge rin på ert forum*

Har just undrat varför det är halvt omöjligt att sitta SVARTA enöras westernträns! eller svarta westernträns över huvudtaget..
Har en svart westernsadel och vill ha matchande träns.
Haha, så det är helt enkelt så att det är helt ointressant inom western?!

Men VAD har ni då på era skimlar och svarta hästar? det är ju inom hopp-dressyr-folket (eller kanske mest mig) totalförbjudet att ha brunt på sådana :devil:

:p

Jag är inte så western-kunnig, så det har jag tyvärr inget svar på. ;)
Jag tycker man ser svarta westernsadlar emellanåt, men svarta träns verkar svårare. Hoppas du hittar ett.

Efter 8 dagar på första rad på world show så kan jag säga att:

Hot: Så mycket bling bling så publiken måste ha solglasögon, stora lössvansar, svarta sadlar och mönstrade paddar.

Not: Som alltid, vanvårdade /skitiga /magra hästar med ryttare som inte har nån koll i sadeln

Det finns ju svarta westernträns men då oftast (tyvärr) av kass kvalitet (ex. chetak, boles osv) Då är det också oftast ett "vanligt" märke som gjort "westernträns". Vad jag har hört så beror ovanligheten på att det blir mycket dyrare att göra ett svart träns i bra kvalitet än ett tex. ofärgat eller oljat träns i bra kvalitet, och då efterfrågan på svarta westernträns är rätt låg så lönar det sig helt enkelt inte att göra svarta kvalitetsträns..

Oki, ja jag har sett att bile har men inte "fastnat" för det..

Har ju egentligen inte jättehöga krav, det ska hålla att rida i ngn gång då och då och vara snyggt och typiskt western, dvs enöras :)

Funderar på att köpa ett "öra" och sätta på ett av mina vanliga träns.... :devil:

Det finns ju svarta westernträns men då oftast (tyvärr) av kass kvalitet (ex. chetak, boles osv) Då är det också oftast ett "vanligt" märke som gjort "westernträns". Vad jag har hört så beror ovanligheten på att det blir mycket dyrare att göra ett svart träns i bra kvalitet än ett tex. ofärgat eller oljat träns i bra kvalitet, och då efterfrågan på svarta westernträns är rätt låg så lönar det sig helt enkelt inte att göra svarta kvalitetsträns..

Är ju samma sak med sadlar här i Sverige, de svarta är vanliga på "varuhusen" och inte av någon kvalité.
Problemet är nog som du skriver att färga in det bra och snyggt, därför dyrt om det är en kvalite´

Min personliga lista ( ingen aning om vad modet förespråkar.
Hot: enkla enfärgade skjortor med ok och enkla bling-detaljer
Not: regnmössa för westerhatt

Hot: Böljande klänningar i granna färger
Not: Boots med grälla färger... (typ spygrön eller klarblå)

Hörde att det skulle vara Mounted shooting på AQHA showen. Såg du något av det???

*kl*
Är det bara som jag inbillar mig eller har det blivit inne att inte lacka randiga hovar svarta utan bara använda genomskinligt lack?
Tycker att jag inte ser några svartlackade fötter på paintarna alls nu.. (konstigt eftersom det är så snyggt ;))

KL

HOT: kokillarna verkar ha fastnat för "rassel"betten, så fort hästen rör munnen så låter det som ett sågverk.
NOT: jeansen i stövlarna...

Hot: Chaps med mönstrat (toolat) ok i kontrasterande färg.
Typ svarta med naturfärgat, eller ljusa med brunt ok.

Not: Skinnhatt.

Jag skaffade ett enkelt, slätt naturfärgat enöras och färgade själv med typ tigersvärta eller liknande. Det var 15 år sen och tränset är lika svart än :)

Är ett klick bort från att beställa denna sadel.. Tror ni att man vågar visa sig på banorna med den?
Eller rättare sagt.. Man bör väl kanske vara säker på att ens häst går klockrent för nog lär man synas.
Tycker förövrigt att den är döläcker.... :love:

Bara att klicka då. ;) Jättefin

Är ett klick bort från att beställa denna sadel.. Tror ni att man vågar visa sig på banorna med den?
Eller rättare sagt.. Man bör väl kanske vara säker på att ens häst går klockrent för nog lär man synas.
Tycker förövrigt att den är döläcker.... :love:

grymt super snygg :) KÖP!!!!

kl.

Puttar upp tråden, finns kanske lite nyheter? :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 962
Senast: Sasse
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 686
Senast: Fruentimber
·
Utrustning En lite dum fråga egentligen kanske men jag fick med en dressyrsadel thorowgood T8 nu när jag köpte min häst, som är utprovad och passar...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: Oknytt
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka