Hot or Not - western Edition 2.0

Sv: Hot or Not - western Edition 2.0

Något som Jag anser alltid är ute så är det skinnhatt. Likaså att tävla i skjortor med stor Jack Daniels logga. :)

Det är raggarvarning på de dåliga sättet.

Hot - en välpassande sadel oavsett skick

Not - en illasittande sadel, oavsett skick. En dyr opassande och en billig opassande, spela kvitta.

/Cahs som kör på välpassande hoppsadel i väntan på pengar till en välpassande westernsadel.

...fast skinnhatt måste ju vara bättre än filt i tjurigt väder, tänker jag...har dock ingen ;)

Det här med inne och ute i westernvärlden kanske man ska skilja på lite. Jag bryr mig inte det minsta om utseendet när jag är ute på långritterna men visst, på tävling vill man ju se hyfsat ok ut. Dock, skulle aldrig i livet ta på mig en slinky...eller bling överhuvudtaget:crazy:...

Tänkte vi kunde köra en ny tråd på vad som är Hot or Not ;).

Så vad gäller inom westernvärlden för tillfället!? :laugh:

Syftar du på tävling nu?

Annars brukar det väl inte vara så mycket hot or not överhuvutaget?

Eller jo, konstiga skitfoder verkar vara inne för tillfället. :grin:

Det är kanske inte lika fixerat vid matchande kläder/läder osv som inom klassiskt?

Nä alltså... det tycker jag inte. På tävling, JA -där är det supernoga och stilar och trender hit och dit.
Hemma går väl de flesta i jeans eller ridbyxor, boots eller gummistövlar och lämplig tröja/jacka tycker jag. Keps är vanligt om man inte har mössa. Typ normala kläder. Men mer trend än så blir det nog inte.

Men jag kanske inte har uppfattat frågan rätt, det finns ju massor med trender när det gäller tävlingsutrustning och tävlingskläder helt klart, även när det gäller frisyren på häst på tävling!

Frågar du mig som har noll koll!!

Men fransar o fjädrar är inne i WP. Långa, bandade manar har jag sett mer o mer. Fortfarande svarta och tvåfärgade sadlar.

I "våra" klasser då. Andra klasser har jag noll koll på :D

Fjädrar och fransar, uäääck! Fy fasen, det är bland det fulaste jag vet!

Du är ju den enda jag känner som har koll!!! :D

De där med avrakade manar då? Jag har ju inte vågat än men, är det fortfarande inne?

Det är inte "ute" iaf. Det var ju jätteinne ett tag men nu känns det lite mer fritt, rakad, vanlig bandad eller lång bandad.

Jag gillar rakat om hästen har snygg hals! Det är är rätt många som kör på det nu faktiskt.

Humm.. April har lite för tunn hals för det, tycker jag. Men det är himla jobb att hålla bandningen fin i flera dagar i rad. :crazy:

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 175
Senast: zassoo
·
Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 495
Senast: Tonto
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
F
Tjatter Men vi kör väl ytterligare en omgång för att inviga nya året? Idén är alltså att inom en tidsperiod av 90 dagar införa en eller hundra...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
26 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka