Sv: Höstmammorna 2009
Ja jag vaccinerade mig på bvc, för de hade sprutor över
. Hann inte ens tänka så satt den i armen. Blev lite öm under veckan efter men inget annat.
Plitorna i ansiktet brukar tydligen ge med sig efter ett par månader, så det är väl bara att uthärda.. tråligt bara för de ser inte alls roliga ut. Fick tipset att stryka på lite bröstmjölk bara om de började bli torra. Men det är de inte än iaf.
Ang brösten så kändes mina tomma för ett par dagar sedan, då fick C ett extra sugbehov och nu är de lite mer välfyllda igen. Men hört att de brukar kännas tomma efter ett tag, men att de ändå inte är det.
I natt var C inge rolig, ville inte sova! Kl 01.00 somnade hon äntligen, och då bredvid mig med napp! Inte hänt förr, hon somnar alltid in vid amning annars. Sen sov hon 3h sen åt hon igen och blöjbyte, tog ca 1h sen sov hon igen 3 timmar. Hon verkar ha kommit in i ngn 3 timmars rytm nu på nätterna. Bra iof, men blev ju lite bortskämd med hennes 5-6timmars sömn haha.
På dagarna gillar hon inte alls att sova, bara om vi åker bil eller vagn. Så har bestämt att varje dag, om hon inte somnat inne, ta en tur med vagnen eller bilen (då stallet eller shopping) vid 12 tiden, få det till en rutin. Sen en gång till senare efter 16 ifall hon igen inte sovit ngt.
Skönt med rutinen för mig, och få lite koll på om hon sover.
Idag var vi på långpromenad i över 2 timmar och hon sov hela vägen!