Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Jag testade semper först, men den totalvägrade hon att ta. Det kväljde henne helt. Testade sen en sån där färdig blandad nan. Den fick jag i henne 10 ml av.
Jag har så svårt att pumpa ut :( Mina bröst släpper bara ut lite grann då.) Men om jag ammar och hon tar bort munnen från från bröstet så bara sprutar det mjölk, så jag vet ju att det finns ordentligt med mat.

Haha konstigt det där att man inte äcklas av spyor, bajs och liknande när det gäller bebisar :D Idag kissade Chelsea på mig och bajsade innan jag fått på blöjan, en ren sörja på skötbordet men jag skrattade bara :D

kl
jag har faktiskt funderat på att göra så med, att prova ge ersättning nån natt för att se om hon sover bättre. Att mata varje timme/varannan skulle väl gå bra om hon somnade direkt, men nu ligger hon och snurrar och har sig i en timme ibland - i bästa fall en kvart. Hittills har jag inte vågat för hennes mage - vill inte ändra nåt nu när minifomet fungerar.

Så är min tös oxå. Tar lång tid på sig att somna om igen efter att hon har ammats på natten.

Du kan inte pumpa ut under dagen då och då, och samla på dig ett litet lager så du har till kvällen?
Vet hur det är att bli väckt ofta på natten, 4 timmar är plötsligt en hel förmögenhet :)

Jo visst kan jag det, har försökt med det men det fungerar inte så bra att pumpa.

Ja precis, 4 timmars sömn i ett streck är en guldgruva :love:

haha, det låter precis som Moa, minst en gång om dagen passar hon på att kissa i det fria, och ofta bajsar hon med:D

idag sket hon i badvattnet:o

Ha ha, det gjorde Tindra härom dagen oxå. Jag bara stog och skrattade, gubben min kom in och undrade vad jag sysslade med. När han såg sörjan på skötbordet och mig som skrattade och Tindra som låg och log. Han bara skakade på huvudet och gick......:D

tog fel knapp men aja

menar ni att era gör det så sällan?
då måste det betyda att Moa är värsta skitungen:p

har era små mkt prickar o plitor i ansiktet? C har haft på kinderna sen hon föddes i princip, och i morse hade hon även i tinningarna o huvudet. Vet att det är normalt men ser inte så kul ut :crazy:

Det har Tindra oxå. Ser inte alls roligt ut. Är det nån som vet hur länge de brukar ha sådana här hormon plitar ?

hormonplitor kan sitta kvar ett par månader, som tur var har Moa hittills bara fått typ tre stycken totalt, på kinderna.

Min systerson fic helt fullt över HELA kroppen, det var inte grannt...

hur ska ni göra med vaccinationen?
Voltis du har väl redan tagit?

Jag är totalt kluven... ta vaccinationen och riskera att jag blir sjuk nu eller får en massa hemska sjukdomar i framtiden, får sjuka barn , eller skippa vaccinet och riskera att Moa blir riktigt dålig/dör? Mig skiter jag i, bara inte hon blir dålig.

Jag kommer (förmodligen) ta vaccinet. Just för att minska risken att barnen blir sjuka. Hade jag inte barn hade jag inte tagit.

ja jag lutar åt det med, för sen vid (ev) framtida syskon borde de ju kunna ta alla tester som finns för att se att det inte är nåt fel på barnet väl?
(lugna mig :D)

Jag tog vacinet för drygt en månad sen, fick förtur för att jag är undersköterska.
Sambon ska ta det nu nån dag, så fort han får fingrarna ur arslet.
Jag hade nog inte vaccinerat mig om jag vore gravid, men nu gör jag det för Mollys skull.
Tror inte att vaccinet är så speciellt farligt för oss som är vuxna, kvicksilver har man ju fått i sig förr och även betydligt farligare saker.

jo ser man det så så är man ju dum i huvet som sätter sig i en bil eller utsätter sig för strålning varenda dag, då borde inte valet av vaccination vara så mycket att fundera på.

Urs, mina juver har blivit dåliga på att fylla i sig.. i förrgår åt Moa konstant hela dagen och sen dess har de bara blivit halvfulla. hon kanske ströp mina mjölkgångar :eek:;)

Blir hon inte nöjd nu då? För blir hon det har nog bara mjölkproduktionen stabiliserat sig. :) Min bröst känns tomma om man jämför med de första veckorna, men jag har så det räcker och blir över ändå. :D

Jag fick feber och kännde mig allmänt hängig.
Som tur var så var det på helgen, så sambon kunde avlasta mig väldigt mycket med Molly.

Mina bröst känns också ovanligt tomma om man jämför med i början, men så länge bebisen är nöjd så finns det ju mat.
Hur går det annars för dig med ammningen nudå, har ni lagt av med amningsnappen helt nu eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka