Sv: Höstmammorna 2009
vi resonerade likadant, helst ingen napp. Tycker det är så tråkigt när man ser bilder på webbisar med bebisar som har napp redan då, då lär det ju knappast vara för att bebisen behöver det utan för att det är
gulligt.
Moa fick napp när hon var kanske en och en halv vecka gammal, för jag var trött på att agera napp. Hon ville sutta heeela tiden, och hon blev precis likadan som Chelsea. Sen var hon så gnällig med, och det hjälpte lite med. Kunde somna utan stimulans och var tydligt mycket nöjdare.
Enda grejen var att somnade hon med nappen i så sov hon inte riktigt lika bra, men nu åker den ut när hon somnar så det problemet har hon fixat själv
En annan sak som hon är rätt frän med är att på nätterna vill hon nästan alltid ha nappen efter att hon ätit, men inte i munnen utan bara i mungipan! hon vill ligga tätt intill mig och sen gosar hon in ansiktet så nappen hamnar i kläm emellan så den ligger kvar i gipan
När hon inte vill ha nappen utan är nöjd så släpper hon helt enkelt taget och vänder upp huvudet och använder bröstet som kudde!
Natten till igår fick hon ingen miniform mellan 22-08 för jag var så väck i planeten varje gång hon vaknade så jag glömde ge det. Men oj vad gnällig hon var igår på dagen sen
hon vaknade och klev upp 11.30, sen sov hon INGENTING förrän 23...
var helt utmattad då stackarn, men sov sen 3,5 timme i sträck! rekord!
Idag gick vi ut på promenad vid 12. Hon somnar fort i vagnen men vaknar strax efter att vi stannat så man får gunga henne till sömn igen. Jag började måla panel (vilket jag väntat på att ha tid med nu ett par veckor..) hon vaknade en gång men somnade igen efter lite gungning. Målade färdigt panelen, målade klart en dörr och gick in. Fortsatte sova och sov totalt i tre timmar!
Fick mat, låg på filt och pratade när jag bakade kärleksmums och sover nu igen
Vilken dag!
Sen är hon så söt med för hon har böjat smacka, räcka ut tungan suuuperlångt när vi gör det och gurglar till lite när hon ler. Hon är ganska sparsam med leenden, ger dem bara när hon just har vaknat och är pigg och glad. Och på skötbordet! då ligger hon och flinar upp sig hela tiden
Så miniformen fungerar tydligen!