Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Lykke har typ "stabiliserat" sig nu och bajsar oftast en gång om dagen, oftast på morgonen eller iaf förmiddagen. Ibland kan det gå några dagar (haha låter ju sjukt) men min BVC-tant har sagt att det inte är någon fara så länge hon verkar må bra och inte får magknip, hon har mått bra hittills. Men det är ju en grym omställning från när de bajsar "hela tiden" till detta! ASSKÖNT! :D

För övrigt fick Lykke sina första sprutor igår, fyfaaaaan sa hon då! Efter första återhämtade hon sig, vi kramades lite o pussade på huvudet så blev hon glad igen. Men efter andra, då var hon sårad hela vägen in i hjärtat! HUR kunde jag låta det där hända henne? Åhååå vad hemskt arg och ledsen hon var!

Eftersom Molly inte verkar lida av att hon inte bajsat på några dar så är det nog ingen fara då.
Men jag fasar för den dagen hon bestämmer sig för att bajsa :eek:.
Det lär ju bli rejäla mängder med tanke på att hon samlat på sig sen i fredags :crazy:.
Bajsfest :p.

Molly ska få sina sprutor den 16:e, vi får väl se hur det går ;).

Moa bajsar forfarande typ efter varje måltid. Skitroligt.. mest skit;) Fast det är jätteviktigt att jag kommer ihåg att ge minifomet var fjärde timme, annars får hon ont i magen.

Vid 6 veckor vägde hon 5340g och var 57,5 cm. Huvudet (39.5) hade vuxit lika mycket som hon gjort på längden:crazy: undrar om hon kommer bli ett riktigt bighead;) Hon ligger precis lika mycket över kurvan på alla tre delsakerna, ser jättefint ut.
Det är ju helt galet att det kan vara så roligt att åka dit, är ju döspännande! jag längtar redan efter nästa gång, trots att det är två veckor dit:p

Annars är hennes hosta som hon haft sedan födseln kvar, men det kan ta flera månader innan det försvinner sa de, stackarn.
Leenden är hon fortfarande lite försiktig med. När hon är nyvaken ligger hon och flinar hur mycket som helst, och på skötbordet, men bara till mig och pappan. Mot andra ser hon bara skitförvånad ut, typ" Vaaaa, finns det andra människor än morsan och farsan??!!"

Sen har jag en fråga.
På fredag ska vi till Ullared och Moa ska ligga delvis i vagn i mjuklift och delvis bäras i bärsele, alltså inte sjal.
Vad ska jag ha på henne? Det jag tänkt är att hon ska ha vanliga kläder på sig inne i affären, dvs strumpor, body byxor och tröja. Sen har jag en filt liggandes i vagnen som jag sveper om henne när vi ska ut/in i affären.
Har ni nåt tips som är bättre?
OOHH det ska bli så roligt:p

Chelsea bajsar typ efter eller under varje amning :p. Man verkligen hör hur det rasslar och rinner till. Alltid haft väldigt löst bajs, och ett par gånger har det läckt igenom (men bara med pampers, ska inte köpa dom mer nu när rabattkupongerna är använda hehe).
Skönt att höra att det stabiliserar sig senare och de inte bajsar hela tiden.
Kissar gör hon förresten också jätteofta! Men det är nog bara bra, intalar jag mig själv :D

Åh i natt hade hon en sån bra sovstund, sov från 22.30 till 3.30! Senaste tiden har det bara varit 3timmars pass hela tiden. Sov i sin korg dessutom (pappa och jag dfick lite ensamtid hehe). Sen när hon vaknade blev det att sova bredvid mig jag var så trött så orkade inte sittamma :p

C blir iaf jättevarm när hon sitter i selen, så jag hade kört på din ide om vanliga innekläder på och sen en filt.
Gud vad kul att åka till Ullared!! Kollar på programmet varje måndag, skitkul ju :D

:eek: jisses vilken styrka att ens orka kliva upp och sittamma ens nån gång under natten!! Jag typ avlider när vi måste upp och byta bajsblöja!:p
:bow::bow: åt liggamning:D

fast visst, jämför man chelseas matschema med Moas så skiljer det ju typ 6 matningar;)

På Moa hör man med väldigt tydligt också om det bara är fis eller om det är med fyllning

Senast ändrad:

Racker det inte om du har en jacka att svepa om er bada nar hon sitter i selen? Annars funkar nog en filt jattebra.

tror inte att det existerar en sån stor jacka i min omgivning tyvärr, annars hade det ju gått klart:idea:

*kl*

FIKA FIKA FIKA:D

Måndag, kanske? Eller fredag? Eller lördag? De dagarna kan jag nämligen:D

För övrigt har lillan blivit jättestor, och gillar sin Manduca helt plötsligt! Lycka!

Jag fattar inte att du orkar kliva upp och sittamma :eek:.
Du måste ju vara nån sorts supermänniska :D.

Jag har blivit väldigt bortskämd med nattsömnen, jag har inte nattammat sen Molly var ett par veckor.
Jag ammar sista gången strax före tolv och sen får jag väcka henne vid 7-8 för att mina bröst inte ska sprängas och sen sover vi till 11 ungefär :D.

Jag var på efterkontroll på mvc igår också och allting såg jättebra ut.
Tog blodvärde och blodtryck och ska eventuellt tillbaka snart för att sätta in en kopparspiral.
Jag berättade för min bm att jag börjat jobba lite kvällar och sådär och då sa han att det var ovanligt att det funkar så bra för barn att både ta flaska och amma eftersom det är två olika sugtekniker, men för oss har det funkat kanon.

Hoppas att allt fortsätter att flyta på såhär bra :p.
Enda problemet vi har nu är det här med bajsningen...
Hon har inte bajsat sen i fredags :eek:.
Lär ju bli tidernas bajsfest när det är dags :crazy:.

Ar det 7 eller 9 dagar som fortfarande ar helt normalt att inte bajsa pa i den aldern? Lugn, det kommer sakert :D

Ok, då behöver jag kanske inte oroa mig förrän efter fredag då :).

Eller så släpper hon världens bajsbomb ikväll när vi ska julklappsshoppa :idea:.
Skulle vara så typiskt :D.

vad skönt att hon sover så bra, jag kan bara inbilla mig hur skönt det är;)
Haha, nu kan vi ju gissa som vi gjorde när bebisarna skulle komma, men nu kan vi gissa när Molly kommer bajsa:rofl:

(om du är sugen på att byta bajsblöja är du välkommen hit, här har vi haft 4 sen middag:p )

Inatt hade vi en ... konstig natt. Moa och jag går och lägger oss vid 22, hon somnade väl runt 23. Nästa gång hon åt var vid 06, men hade "vaknat" (vänt och vridit, grymtat men inte pga magont) tre gånger därimellan och vridit och haft sig men inte velat äta. Det som hjälpte var att ändra läge på henne och att jag höll henne i handen. Så vaknade gjorde jag ju ändå och låg och väntade på att hon skulle komma på att hon var hungrig. Men jag hoppas detta betydde att hon har kommit på att man kan vara utan mat mer än 1 1/2 timme!

Idag har hon varit jätteglad och flinat och haft sig jättemycket! Hon älskar när man härmar hennes "prat" och ler och pratar då ännu mer!
När hon har ätit och rapat och jag har kvar henne mot axeln vänder hon ansiktet till och vrålflirtar - världens gladaste pliriga ögon och ler, och VIPS så åker tungan ut som vi lärt henne och hon ler ännu mer + att eftersom vi skrattar lite när hon släpper jättefisar eller rap så händer det ofta att hon brister ut i världens leenden när hon gör det:love:

Hon har sovit rätt bra idag med, haft säkert 4 tupplurar så det är ju därför. Dock inte nån längre än en halvtimme.

Annars är det så skönt för hon tolererar nu att ligga ensam mer än ett par minuter, nu kan hon ligga ibland en halvtimme och titta runt innan hon säger att hon vill upp, ofta hinner hon tom somna till ett par minuter:banana:

Igår var vi och hälsade på hennes kusiner. Hennes killkusin är 6 månader och totalt älskar henne, helst vill han fram och dra henne i håret:grin: Han är himla avundssjuk på hennes napp med och kryper fram och försöker ta den och stoppa in i sin mun, där hans napp redan sitter..... Sen ska han pussa henne jämt med, helst över näsan:p Syrran fick ett himla gulligt kort på det som jag måste få tag i!

åå vad jag längtar till flin och skratt som är riktade direkt till oss! Flinar mest åt taket nu, men urgulligt då med förstås!
När fick ni era första flin riktade direkt till er? C är snart 6 veckor, men känns som vi kan vara "där" snart :love:

C har också blivit bättre på att ligga ensam om dagarna, bäst går det på köksbordet där vi har en stor fluffig kudde hon sjunker ner i, så där vågar jag lämna henne när jag lagar mat. gillar att kika på julstjärnan i fönstret :D.
Idag somnade hon om själv när hon vaknat i soffan där jag lagt henne efter att hon somnat vid bröstet. när hon vaknade var jag beredd på att ta upp henne vid gnäll, men det kom inte och hon låg och tittade en stund innan hon somnade om igen! :idea:

Moa log mot oss för tre veckor sen ungefär, kommer inte riktigt ihåg:p Det kom iallafall när vi som mest höll på och fjantade med oss, och det är superviktigt att man ler stort mot dem, det är det bästa de vet har jag hört:D

Jaaa, bajsgissningstävling! :D
Den som vinner kan få byta blöjan sen också :idea:.

Visst är det skönt att man kan lägga ifrån sig dem några minuter under dagen.
Förut känndes det som att bäbisen satt fast på en på nåt sätt (det var iofs mysigt) och vilken befrielse när man kan gå på toaletten och sitta där en stund, eller ta hand om disken :p.

Åh, om du får tag i kortet på Moa och hennes kusin så kan du väl visa det här.
Det är så sött med barn som pussas :love:.

jag ska terrorisera henne tills jag får det:devil:

Och nej, du får byta blöjan själv:p
Jag gissar på imorgon, kl 15! (observera att den innebär 15-16 ;))

Ok, jag tror (och hoppas ;) ) att det blir på fredag nån gång mellan 15 och 22.
Ska nämligen jobba då och det är fanimej dags för min bajsrädde karl att byta en bajsblöja också :devil:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka