Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Ååå fika.... kan inte måndag nästa vecka, men fredag förmiddag går bra!
Kan iof ha flera fikor :D

haft en mkt trött tjej idag, ammat och somnat om typ hela tiden! Tom kunnat lägga henne ifrån mig utan att hon vaknat på ungefär 20-30 min. och nu senast vaknade hon på soffan och låg och kikade ett bra tag innan hon började gnälla. :laugh:

dock har hon varit jättegasig! värst var det i går, lade riktiga rökare från och till! idag är det mest småfisar. ibland grinar hon illa när de ska ut :p.
kan det vara grilllchipsen jag åt i söndags? kan det ta så lång tid innan det når mjölken?

stackars C., hoppas hon inte får ont i magen hon med nu.. jag frågade min bm om det och hon sa kryddor det går över fort, så det är nog nåt annat hon inte tyckte om.

Idag har jag skrivit upp exakt hur Moa har sovit: Låg och vred och hade sig mellan 07-09, somnade till 10.30 när min pappa kom och väckte oss:p Sov middag mellan 12.45 - 13.15 och sov nu en kvart precis på soffan. Så brukar dagarna gå ungefär.

Men hon har inte varit ledsen alls utan är bara vaken och glad, totalcharmade pappa :D
Hon har ju varit stark i nacket och lätt lyft huvudet när hon legat på mage ända sen dag ett, men vilken skillnad vi har märkt nu bara på ett par dagar. Nu skulle vi inte behöva stötta huvudet när vi lyfter upp henne,men vi gör ju det ändå såklart. När man har henne i knät försöker hon resa sig upp.. himmel vad allting händer fort:eek:

ang det här med kryddor: jag tycker all mat ät så jäkla tråååååkig nu när man inte får krydda. Salt och svartpeppar är allt jag använder, ibland liiite basilika. OOOHH jag saknar min lök!

Får man inte krydda maten :confused:.
Det enda jag har hört är att det inte är bra att krydda med lök eftersom de blir gasiga av det, men andra kryddor går väl bra?
Jag som har käkat tacos och curry och allt möjligt :d.

men vilken vecka pratar vi om nu egentligen? haha
den här?
jag brukar försöka fixa av stallet på f.m. för då har Lykke sin lite bättre sovperiod oftast men stallet tar ju inte obeskrivligt lång tid heller... men jag vet ju inte ens vilka dagar eller veckor vi är på :D

Jag äter allt! Om barnet får problem så kan man då undvika t ex lök eller starka kryddor.

Angående fika: Jag kan varken måndag eller tisdag nästa vecka. Fredag eftermiddag skulle nog funka för mig däremot.

Jag äter allt! Om barnet får problem så kan man då undvika t ex lök eller starka kryddor.

Angående fika: Jag kan varken måndag eller tisdag nästa vecka. Fredag eftermiddag skulle nog funka för mig däremot.

fredag funkar för mig med, någon annan som vill med?

nu antar jag absolut att det är den 18e vi pratar om? haha :D
jag är jättegärna på, om det är stockholm vi pratar om vill säga :p
jag och Lykke måste träna vidare på det här med sjal, shit, jag känner mig som världens mongo när jag håller på, jag övar på att knyta och ha mig och det känns så konstigt! det blir lixom inte fel men jag vet inte haha. säkert en vanesak.
nu har vi bakat pepparkaksmuffins, lussebullar o massa sånt =)

Fredag 18/12 i stockholm låter bra :D Södermalm kanske, andra förslag?
Tid kanske vore bra att bestämma också?

Påtal om sjal så har lillan aldrig ens provat vagn, enda omväxlingen blir när hennes pappa ibland bär i sele. :)

Söder äger :d jag älskar söder! haha.
tid är väl bra o ta någon som inte "alla" är ute, fast det kanske är omöjligt så nära jul, vad vet jag.

jag tänkte att Lykke nog skulle gilla det men hon vart jättearg på mig när vi höll på i torsdags men det berodde på att hon var galet trött, stackarn och en mamma som härjar :p men vi börjar nog få in snurren på det snart!

Håller med, Södermalm blir kanon då jag bor där:D Tid? Två kanske, man kan ju ses på medborgarplatsen eller liknande, och sen promenera någonstans?

Sjalen har jag gett upp för övrigt, den ligger bara i garderoben. Jag kör Manduca eller vagn, lillan sover som en stock i den.

Topp! Kpist? Funkar det för dig?

Ska vi säga medborgarplatsen? Jag är galet lätt att känna igen by the way:D

Jag vill fika! :D
2 på medborgarplatsen - exakt var?

jag tar nog bilen så kommer ha babyskyddet på chassit. glasögon, svart jacka... räcker det? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka