Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Ja verkligen! Vilka igångsättningsstrategier tänker du ägna dagen åt? Färdknäpp, ananas, tvätta fönster, nutella? :D

Jag har dammsugit, nu tänkte jag baka eftersom jag plötsligt är övertygad om att man är olämplig som mor om man inte kan bjuda på hembakt två timmar efetr förlossningen.

Ser det som ett bra tecken:D

Du kan få komma hit och rja med röjsågen om du vill,
jag kan inte lova att förlossningen sätts igån, men däremot kan jag bållova att du blir svettig ;)

Jag fick ett bakryck och gjorde dubel sats kolakakor i förrgår för att frysa in..... var tanken.
De är slut nu :D

Ambitiöst!

Jag har röjt ur en garderob och hallen på sjukt mycket kläder, och nu är all motivation att vika in det borta:o Ligger banne mig ytterkläder och strumpor överallt och blir fulla med hundhår...
Man ska ju städa, inte stöka ner MER! Mina instinkter funkar tvärt om verkar det som:D.

Hur känns det annars i magen då? Händer det ngt? Såååå nyfiken på vem som gömmer sig där i magen ju!! :D

Jag gillar Carriwells grejer och de har ju tex två sorters amningstoppar som jag funderat på.
http://www.mammashop.se/Graphics/Products/5492_m.jpg
http://www.mammashop.se/Graphics/Products/5473_m.jpg
Just för att de är mjuka, stretchiga och iaf den nedersta enkel att bara "öppna upp". Den övre är dock superstretchig, så är lätt att bara dra ner.
Men kanske räcker med en först? Iof inte så dyra så kan ju ta båda... ska beställa en skötväska nämligen så slänger nog ner dessa två med då :D. Sååå shoppingugen, vilket jag annars aldrig är! Men till bebis och allt runtomkring skulle jag kunna shoppa hur mkt som helst känns det som!! :eek:

5285.jpg

Den här vill jag ha, verkar mjuk och skön. Och jag vill ha öppningsbara kupor, tycker jag är smidigast. Utom på natten, då skulle jag vilja ha en sån som på din första länk.

Ja den varianten med drop cup kommer jag skaffa sen :idea:, samma stretchiga material som toppen. Tänkte att toppen får agera "första bh" när man inte riktigt vet hur stora brösten blir ;), och den verkar vara skön att ha på natten/på bb.

Ja man vill ha en ordentligt stretchig precis i början. Mina bröst blev GALET stora när mjölken rann till! :eek:

En sån har jag!
+ en liknande som jag köpte på barnenshus.
Älskar carriwell, de har så mjukt och stretchigt tyg :love:

Nu ska det bara inhandlas ett par toppar, sen tror jag att det räcker.
Känns som man inte behöver ett berg av grejjer, tvättmaskinen lärvju gå varm ändå :p

Tror du skulle kunna köpa en med drop cup redan nu :)
De är superstretchiga.
Min sitter helt perfekt med lagomt stöd, men jag får ändå in en apelsin i varje kupa utan att det blir speciellt trångt :laugh:
Varför jag testade med apelsin vet jag inte, men testa måste man ju :D:rofl:

Tja du kanske har rätt, för de är ju vääldigt stretchiga!

Vad ska ni ha/har ni för amningsskydd? Engångs eller tvättbara? Bomull, silke? Finns ju massa varianter.

Tvättbara. Jag har ett gäng i bomull och några med fleece och PUL som inte läcker igenom. Ska köpa ett gäng till, förmodligen likadana eller kanske med bambu.

Just nu använder jag engångs, räcker ganska bra.
Men jag ska kika på andra som är tvättbara. Verkar vara mer ekonomiskt.
Blir nog så att jag köper en blandning :).

Jag har köpt engångs, tänkte komplettera sedan med tvättbara när jag ser hur stort behovet är.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka