Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Går de lika lätt som den första är det en baggis:D:D, men &%¤#%:eek:#¤"¤#" vilka MONSTERVRÅL som hördes på förlossningen:eek:
Borde vara ljudisolerade celler:D

Hur är det, ska man åka in direkt när vattnet gått eller ska man vänta på regelbundna värkar? Var du på koll men fick åka hem igen sen?

Annan fråga till er alla:
Har ni eller ska ni köpa amningkläder? Först tyckte jag det verkade onödigt, men sen när jag tänkt lite så slipper man ju bar mage eller bar överdel som det blir om man har vanlig tröja bara... sån där tröja med "lucka" i fram verkar ju praktiskt! Eller är det bara onödiga inköp?
Tänkte att man kanske kan ha några linnen iaf i neutrala färger, som man kan ha under en kofta, cardigan eller skjorta, om man vet att man ska vara bland folk. Hemma kan man ju slita av sig alla kläder om man vill det :D

Amnins bh känns ju istället givet. Tänkte köpa en eller två som jag har med mig till bb, och några inlägg. Sen vet man ju inte hur stora brösten hade tänkt bli. Än så länge har de kanske vuxit liiite liiite på mig, men kan fortfarande samma bh:ar som innan utan problem.
När börjar mjölken prodiceras? Inte en droppe ännu :p

Är bebis fixerad behöver du inte åka in vid vattenavgång. Men annars kan man, som Kanelbulle, åka in för att fastställa att det verkligen är vattnet som gått. :)
Annars "ska" du åka in när du har regelbundna och täta värkar, 2-3 min i mellan har jag för mig? Du kan förstår åka in när du vill, risken är bara att de skickar hem dig om du åkt in "för tidigt".

Ja vi har diskuterat detta hemma, och det känns som vi
vill vänta så länge vi bara kan innan vi åker in.. Så kanske man slipper allt för lång väntan på sjukhuset. Vi har en liten bit att åka iof, så man vill ju inte åka för sent heller :D
Sambon skojade och sa att jag får ligga i bagageluckan på väg till bb i fall jag skulle föda (har beige tygklädsel i bilen) :p

då blir det bebis inom ett par dygn då;)

Läskigt att ligga och lyssna på skrik :eek::crazy:
Hoppas att ingen annan föder samtidigt som mig, skulle vara fint att ha hela bb + personal för sig själv (önsketänkande) :angel:

Jag har köpt amningskläder på rea, de är ju ganska dyra annars så jag passade på.
Blev tre kortärmade och en långärmad top i neutrala färger.
Kostade mellan 149-199 kr st, så det var ju ett helt ok pris.

Amningsbehå är ett måste för mig, kan inte ha något annat då jag har haft skitont i brösten och läckt bröstmjölk sedan v.18.
Amningsinläggen är också ovärderliga :p
Vill dock helst sova näck, så jag måste byta sängkläder nästan varje dag :crazy:

Jag har köpt en amningsklänning på VFO och några begagnade amningströjor. Jag har inte använt några amningskläder (förutom amningsbehå förstås) med sonen, tyckte inte det behövdes. Men nu när jag kommer vara tvungen att vara mer rörlig tänkte jag försöka mig på att amma i sjal, då verkar det betydligt mer praktiskt med amningsplagg.

Angående skrik på förlossningen så märkte jag inte av det alls när jag födde förra gången, var alldeles för upptagen med mitt.

Mjölken behöver inte komma förrän efter bebis är född, men kan börja komma tidigt i graviditeten. Mitt råd är att inte köpa amningsbh än utan köp sporttopar på apoteket, såna jättelösa. Du ska inte runt och skutta de första dagarna ändå plus att titsen kan vara ganska ömma. Amningslinne är jättebra men det funkar minst lika bra med dubbla lager, alltså ett linne och sen en tröja över. Man drar upp tröjan och ner linnet. Eller så hivar man ut tutten i urringningen, det beror lite på vilken slags urringning och vilken slags tutte man har :angel:

ihh, nu är det nära!

det finna bara ett fel i att du ska ha barn snart.. du är med i höstmammorna"gänget".. men jag vill inte gärna tro att det är höst så snart.. ;)

Jag har en amningströja, kortärmad från Ullared än så länge. Kostade 80 spänn, men tror inte (har ingen aning) att jag kommer att skaffa fler. Sen har jag en amningstopp,får väl skaffa fler sen om jag upptäcker att jag behöver men enligt syrran klarar man sig bra utan, eller med vanlig top då bara den är bygelfri.

Igår var det kalas i byn och jag träffade lite gamla kompisar och bekanta som undrade när det var dags, typ tre gånger var. För de trodde inte på mig alls när jag sa att det bara var lite mer än fem veckor :D Den roligaste dialogen löd:
-oj men titta nu syns det, hur länge kvar?
-fem veckor och ett par dagar, svarade jag
-Haha, nej men ärligt nu, när är det?
-5 oktober, 38 dagar, dvs lite mer än fem veckor!
- Oj fy fan, vad väntar du, en myrdvärg eller??!

:D

Jag är hemma igen, de kollade, tog ctg och skickade hem mig tack och lov:)
De tror att det var slemproppen, inte vattnet. JAg trodde vattnet eftersom det rann så pass.

Inte märkt nån förändring än så länge, annat än att min stackars hand är helt bortdomnad och har varit så hela dagen.

min kusin berättade igår om en som var förstföderska och fick ungen två timmar efter första värken.
Jag: :eek:

På två timmar hinner vi inte ens in till BB, även om jag får tag på sambon direkt när jag ringer första gången när han jobbar:crazy:'

På torsdag ska vi in till BB och kolla runt, är det nån av er som har varit där än? Hur var det, i så fall?

Haha en myrdvärg. Sjysst! Sen när bebisen väl är ute kommer du vara toppenglad att din mage aldrig blev så stor, jag lovar! Men visst känns det lite bättre när folk tycker synd om en för att man är stor som en flodhäst :D

ja nu är det tom lite kul att lyssna på dem i föräldrgruppen som beklagar sig över att allt är jobbigt, böja sig, gå, sova, vara vaken osv! Nästan så jag känner doften av bränd hud av deras arga blickar när turen kommer till mig och sambon och båda säger att jag skulle kunna ha det såhär i minst 9 månader till, när de ska ha två tre veckor EFTER oss! fast jag får säkert igen det nästa graviditet.

sen är det skitkul att höra hur de tror att det kommer at bli. Ett par har inte tänkt ta emot besök hemma förrän barnet är två månader gammalt, ett par började gräla när vi pratade om pappaledighet när det kom fram att han inte ville vara ledig en dag av sina 60, medans hon ganska hårt tyckte det ;)

Fat det är ganska farligt att ha liten mage. Jag kom på mig själv med att tänka att det kanske kommer göra mindre ont iof att magen är liten :confused: Tror att det är min hjärna som börjar bli lite nervös och kommer på ursäkter! Sen har jag Doglovers kagge i bakhuvudet.. det var ju inte direkt nån liten bebis som kom ur den lille...:crazy::p

Senast ändrad:

Hehe här är ett par stycken som haft små magar och helt normala ungar så jag tror inte du slipper undan så lätt! Sen finns det de som säger att stora bebisar hjälper till mer så det blir en lättare förlossning men jag vet inte om jag tror på det heller. Något jag däremot tror på är epiduralbedövning :D

:D
I den kyrkan tänker jag med gå, den ska vara väldigt frälsande har jag hört ;)

Svärmor undrade häromdagen vad jag känner inför smärtlindring och när jag sa att jag vill ha allt som finns gärna i dubbel dos undrade hon varför alla nuförtiden är rädda för smärta..!
Hon har haft tre stycken kejsarsnitt :p

Hehe ja det gör ju barnafödandet bra mycket trevligare (tror jag, har aldrig provat utan).

Du kan väl hälsa svärmor att vi gör det för att vi kan :D Lönt att ha skitont när man kan ha mindre ont!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka