Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Vad skönt! Själv går jag nu på övertid, visst är jag less, men det går hyfsat bra ändå tycker jag. Det känns ändå lättare nu, än när det var 10 veckor kvar att stå ut. Jag gillar inte att vara gravid. Nu vet jag att det är max två veckor, sen blir jag igångsatt.

Var hos BM igår, i v33+2, allt var så bra så. Som vanligt. SF-måttet låg på 30 och hjärtljuden på 150.
Och jag är lika trött på att vara gravid som jag var några dagar efter BF förra gången. Nu hoppas jag sista tiden går snabbare än snabbast!

Men det är så få BM-besök kvar! Vi bokade in ett i 35+ och ett i 38+ och sen föds ju ungen - förhoppningsvis! :D

skönt att det var bra!

På tal om förlossningskliniken - nån som kollar nu?
Jag beställer en sån förlossning som hon som bara låg där, helt lugn, och bara krystade ut ungen. Poff, klart!

Nej jag har alltid trott att förlossningskliniken gick på någon konstig kanal som jag inte har, men nu ser jag att den går på fyran! Då ska jag försöka komma ihåg att se det en annan dag.

*kl*

Nu har jag packat väskan, för att ha något att göra. Men...*host* Jag vet inte vad en bebis behöver nu, är det varmt? Kallt? Lång- eller kortärmat? Tjockare tröja? Gaaaah, hur VET man sånt här? Och VAD har man i vagnen?

*kanske borde läst på:D*

Vad skönt! Vad jobbar du med?

Min bm frågade om jag tänkt ansöka om hp, men jag tror inte jag behöver det. Just fått byta avdelning på jobbet, kommer sitta i kassan sista tiden, så känns som jag kan sitta där och jäsa in i det sista. Jobbar bara deltid också.

kl
Idag fyndade jag på Eko som hade utförsäljning! Förutom ett vintertäcke till hästen så hittade jag en skötbädd som jag har haft så svårt för att köpa innan (är mkt kräsen vad gäller matchning och färger). Det fanns en enda skötbädd kvar, och jag tyckte inte den var särskilt snygg, men tänkte att jag kan ju alltid sy ett nytt överdrag i så fall.
Köpte den, och lade den på skötbordet i bebis rum.. och den passade jättebra till övriga inredningen! :idea: Ibland har man tur!
Fyndade lite filtar och handdukar också.

Oj redan packat väskan? ;)
Ja svårt det där med kläder, men ta en uppsättning med kort och långärmat, och har du en mysig filt att ha över babyskyddet sen bara så borde det ju räcka, så har jag tänkt iaf. (om det nu inte snöar redan i oktober hehe).
En mössa känns iaf rätt aktuellt oavsett väder.

Snaaaaart kommer lill-bullen!! :banana:

Tror inte det behövs tjockare tröja om du har långärmat. Kanske en filt i vagnen och en tunn mössa. Nu är det ju inte så kallt. :)

Jag skulle kanske behöva packa väskan jag också.
Har haft otäcka förvärkar i en vecka nu och det är ju som sagt inte långt kvar till bf :crazy:.
Men jag hatar att packa och ska jag packa nu så är det säkert något jag behöver innan, så jag tror jag skiter i det :cool:.
Skriver en lista så får sambon eller nån annan packa precis innan vi åker istället :angel:.

Är man gravid så får man lasta över det jobbiga på sin partner har jag hört :D.

Skriva en lista är riktigt bra. Iallafall jag var rätt (extra!) virrig när förlossning satt igång och jag packade det sista. :) Bebisgrejerna kan man alltid packa i god tid, de används ju inte.

Ja, och en lista kan man ju alltid fylla på och stryka om nånting blir helt galet.
Ja bebiskläder och nån filt kan man ju packa.
Men det skulle det ju inte vara nån katastrof om man glömde heller.
Har bara ett par km till sjukhuset så det är ju lätt att hämta :p.

Förövrigt känner jag mig otroligt lugn inför förlossningen.
Det är så mycket annat som är jobbigt att tänka på istället.
Hoppas bara att jag slipper gå över tiden, då är det inte alls långt kvar innan bebbe är här :bump:.

Det är ju nu du ska testa att pippa och äta skitstark mat ju, bara för att se om alla myter om att det ska starta förlossningen är sanna :idea: ;):D.

Själv har jag gjort både och idag, men inga värkar i sikte än, bara en helvetes halsbränna (överdoserade jalapenos :angel: ) :crazy:
Måste väl kanske fortsätta testa några dagar.
Lär väl sluta med att man blir hjulbent och får magsår :rofl:

Nån som vet av några fler myter värda att testa?

Ananas är ju gott :d, men man lär ju vara sjukt less på det efter att ha ätit typ två, för att inte tala om halsbrännan man lär få :crazy:.

Men som sagt, allt ska testas!
Ska inhandla ananas idag :banana::D

Miin forlossning startade efter att jag atit en hel burk Nutella :idea:

(fast det hade jag gjort under hela graviditeten ocksa... ;))

Hoppas det satter igang snart for bade dig och kanelbullen :banana:

Hehe om man skrapar i sig den sakta med sked sa ar det inte sa farligt faktiskt. Bebisen maste ju ha naring :D

Man kan aven dippa en massa saker i Nutellan, typ apple, banan, skorpor mm!

Det är ju nu du ska testa att pippa och äta skitstark mat ju, bara för att se om alla myter om att det ska starta förlossningen är sanna :idea: ;):D.

Jag försökte få sambon att ställa upp på det förstnämnda, men då jag råkade nämna SYFTET:angel: jag hade gick mina chanser upp i rök. Sambon tycker vi behöver en vecka eller två till för att fixa hemma innan bebis kommer, så färdknäpp kan jag glömma:o:cool:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka