Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Ja, har två vägar vi kan välja på, snabba stora vägen som dock är rätt seg vid rusning, sen en lite mindre väg som tar lte längre tid. Ska prova båda, och kanske även i rusning.
Vet inte vad det kan ta när det är normaltrafik, men kanske 20-30 min. Så packa vill jag ha gjort innan :D bara rejsa iväg!

Förra gången packade jag klart bb-väskan mitt i natten efter att vattnet gått. Tänkte vara lite bättre förberedd den här gången. :D

(KL)
Bm idag i v.37 (36+5)

HB -117 (utan järntabletter :banana:)
Bltr - 127/80 (stiger hela tiden :crazy:)
Hjärtljud - 148
SF - 36

Huvudet fortfarande ruckbart, men BM säger att den kommer att fixera sig när som helst.
Han var som vanligt bara positiv.
Han avrådde mig dock från att jobba pga min ischias, men jag kan ju inte låta bli .

Varför kan du inte låta bli? Kan vara gudomligt att varva ner ett par veckor innan!

Jag har bm imorgon, gruvar lite för att ta mig dit med mina fogar. Men men...

Men jag har ju så tråkigt när jag bara går här hemma :(.
Sambon jobbar ju heltid och likaså de flesta av mina kompisar.
Har tröttnat på att göra aktiviteter ensam också.
Dessutom är det ju så underbart att få lite extra pengar också :angel:.

Jag vet vad du menar, jag höll på att avlida första tiden. Min fördel är att så länge jag har bra böcker att läsa är jag helt nöjd, samt att sambon har lustiga arbetstider så vi ses nästan jämt ändå. Ekonomiskt är det ingen hit, men det går bra!

En till grej som är så tråkig är att det bara verkar vara fjortonåringar och 40-plussare som är gravida här där jag bor.
Finns liksom ingen i min ålder som skaffar barn :crazy:.
Känns skönt att man har buke att ventilera lite på :p

vad bra att BM var positivt! (och häftigt att du har en man till bm!)

jag var hos Bm igår.
Hon tog inget järnvärde igår heller, och inte sist. Inte fick jag väga mig heller, eller stickas överhuvudtaget:confused:

Sf var iallafall först 27 cm och hon sprang till datorn och kollade. Hade 28 sist så hon mätte om,och fick till 31:crazy: Lite skillnd va? men hon sa att jag är grymt svår att mäta ¨på eftersom min livmoder är så himla bakåtlutande.
Så nu har jag rusat till normalkurvan helt plötsligt.

På eftermiddagen hade vi även första föräldraträffen, vi var 7 st mammor med, och lika många pappor ;)
Harregud vad stora alla var! Många bara gapade när jag sa att jag faktiskt skulle ha innan de flesta, och alla av dem var avundsjuka. Och jag var avundsjuk på dem!

Vi har ca 50minuter till BB, och bara en väg. Och skulle det råka bli snöstorm och en meter snö så sitter vi liksom här.. fyra kilometer ut på en grusväg rätt ut i skogen ;)

Idag var jag och hämtade min babybox, och samtidigt såg jag hur vår vagn såg ut, för första gången. jag kommer bli fantastiskt nöjd!:banana:

Grattis till vagnköpet :D

Jag är nästan klar med alla inköp! Idag blev det badbalja, madrass till sängen och lite småsaker.
Saknar nog bara skötbäddar och spjälskydd nu! :bump:

Oj, det var inget litet glapp heller! från 27 till 31 :crazy:
Men skönt att du hamnat på normalkurvan :)

Själv har jag gått från nedre kurvan, till övre, till normalkurvan och upplite lite igen. BM skyller på vild bebis, men säger att allt är perfekt :D
Min BM är väldigt lugn, trygg och skämtsam.
Vill aldrig byta :p

Vad blir det för vagn?

Varit hos BM, allt såg bra ut, 1 cm + sen sist. Hon vill inte se mig igen, talade hon om.

Känns bra, det är ömsesidigt:D

4 dagar till bf, sen får vi se om tidsplanen håller. *gaaaah*

Oj, det var inget litet glapp heller! från 27 till 31 :crazy:
Men skönt att du hamnat på normalkurvan :)

Själv har jag gått från nedre kurvan, till övre, till normalkurvan och upplite lite igen. BM skyller på vild bebis, men säger att allt är perfekt :D
Min BM är väldigt lugn, trygg och skämtsam.
Vill aldrig byta :p

Vad blir det för vagn?

nej precis, jag tar det med lite salt för det kan ju lika gärna gärna 29 då ;)'
För om jag nu har 31, vart är magen då? (ska ta nytt kort idag och lägga upp, om jag hinner:banana:)

det blir en EL edge, pro bordeux:love:

Vad spännande med bara 4 dagar kvar, jag är ganska avis ;)

Var hos BM idag v 33+1, allt såg bra ut förutom att mitt blodryck först var ganska högt, 143/80. Det verkade iof inte bekymra BM, men jag tyckte att det inte alls kändes bra så jag fick ta om det en stund senare och då var det 113/69.. lite skillnad! Det var första gången jag gick dit utan sambon och det var nog därför blodtrycket var så högt. Känns mycket tryggare att ha honom med mig ifall nått skulle vara galet.
Sf:måttet var 32, 3 cm större än sist, men det här var en annan BM så hon ju ha mätt lite annorlunda också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III
  • Letar hovkurs

Omröstningar

Tillbaka