Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Borde ju vara samma i hela sthlm då, men ska kolla upp det :)

Kanelbulle ja!! Vart är hon?? Bb?? :idea:

Jaa, tänk om hon har gräddat färdigt minibullen utan att fixa rapportör :eek:
Men då blir hon skyldig oss en bildbombning och utförlig rapport :D

Uffa, jag mår inte bra nu... Har haft småvärkar och sammandragningar hela dagen. Dessutom huvudvärk och en mördande halsbränna.
Känner mig jätteyr och kan knappt ta mig ur sängen.
Undrar vad det kan vara :confused:
Bebis har varit lugn hela dagen. Ovanligt lugn.
Ska man bli orolig då? :crazy:

Högt eller lågt blodtryck? Kanske...

Om bebisen ändå rör sig skulle jag inte bli orolig. Men det finns ju några knep, typ dricka ett glas kallt vatten och sånt som brukar få fart på ungarna. :)

Jag har också börjat få mycket sammadragningar de senaste dagarna, inte är det mysigt inte. Hoppas den här ungen vill komma ut snabbare än storebror (fem dagar över tiden).

Nä fy fasen för sammandragningar!
Börjar tröttna på att vara gravid nu, hoppas att bebbe inte vill stanna över tiden.

Sötmandlar?
Hmm, det måste jag prova. Det är ju gott också :d

Inte en chans, jag har varit i skogen på semester:D

Nu tillbaka i stan, med rinnande vatten och inte ett utedass så långt ögat kan nå:D Jag ÄLSKAR civilisationen ibland.

jo min lille i magen kan också vara väldigt lugn fast den inte brukar vara det och då blir man ju orolig om det är något som inte stämmer, men det brukar hjälpa om jag dricker och äter något och sen lägger mig på soffan och vilar lite för då brukar den komma igång och vissa att den lever och mår bra,

Jag har med börjat på sammandragningar men det är inte så himla mycket ännu som tur är, har bara svårt att sova på nätterna för vaknar av att man behöver gå på toa flera gånger per natt och sen att man ligger dåligt och nästan inte kan vända dig, det är nog det jobbigaste med min graviditet för halsbränna och sånt har jag inte fått ännu och är i vecka 33 snart går in i vecka 34.

Tänk vad orolig man kan bli om man inte känner bebis på ett tag :eek:. Hade en sån dag förra veckan, tyckte inte jag kännde ngt på hela dagen eller kvällen (brukar leva rövare när jag lagt mig). Kände ev ngt litet svalp men tyckte det var onormalt lite. Direkt blev man ju orolig...
Sen nästa dag var det vildare än vanligt i magen, så... h*n var nog bara trött dagen innan eller ngt hehe.
Men tror det är bra att vara lite orolig också, gå på magkänslan och kolla upp det om man tycker ngt känns konstigt. Hellre kolla för mkt än för lite. Räcker ju att ringa sin bm kanske och rådfråga.
Men nu vet jag att en stillsam dag i magen kanske inte är ngt konstigt ändå (får dubbelt tiilbaka sen bara hehe)

Kanelbulle: tur för dig det att du inte gått och kalvat utan att fixa en rapportör! :D Du som har så lite kvar bör redan nu ha ngn som kan skriva rapport till oss sen. ;)

Ja jag hade med en sån dag för inte så jätte länge sen då jag inte kände av den på hur många timmar som helst och man ligger och funderar på om det står rätt till i magen hos den lilla, men som du säger när den väl börjar sen får man dubbel tillbax för min är verkligen vild när den börjar, nästan så det blir för mycket för ligger man på soffan kan det göra lite ont när den rejvar runt i magen :D

Har märkt det att vissa saker jag äter gör att bebisen reagerar mer, som när jag gottar mig med surt godis då börjar den direkt :p

Lägger in en liten bonus bild som är tagen i dag, v.32+5 :love:

29030160.jpg

Min kan också vara lugnare vissa dagar, jag blir också jätte nojjig och jag inte kännt av liten på ett par timmar. Hade en sån period i v 26, kännde knappt någonting på två dagar och fick då göra ett ul. Bebis hade då lagt sig i säte och då fick moderkakan smällarna istället. Men det var väldigt skönt att få kolla upp det, bättre en gång för mycket än för lite! Nu ligger den istället och sparkar mot revbenen och det känns ju mycket mer. Min blir helt galen när jag får i mig socker, jätte bra anledning att få äta godis;) Att buffa lite på magen brukar också hjälpa.
Ofta när jag ligger ner så brukar den ligga och spjärna på sidorna, och då känns det verkligen att där är en fot, jätte häftigt :laugh:

Har inte såå mycket sammandragningar, däremot sover jag väldigt dåligt och känner mig mest trött och småirriterad hela dagarna, nu vill jag bara ha ut bebis!

Mysmage! :love:

På tal om mat och godis, har ni vart sugna på ngt speciellt under graviditeten?
Jag har inte haft ngn riktig nojja men varit extra sugen på frukt (melon och bigaråer mest) och kakor! :d

Nja inte direkt, är väl samma för mig att man varit lite extra sugen på något.

För min del har jag gärna viljat ha frukt (Gröna halvsura äpplen & Mandariner) och kalla köttbullar & kokt skina ( hamnade mest i munnen inte på mackan:D).

Men något jag tycker är konstig är att jag fått väldig avsmak för vissa saker som jag älskade att äta innan jag blev med barn, Innan var jag GALEN i ost men nu kan jag inte ens tänka på ost utan att jag mår dåligt, Chips gillade jag med mycket innan men de kan jag inte äta mycket alls nu för är inte gott:crazy:

Apelsinjuice! Speciellt i början, då drack jag typ en och en halv liter om dagen!
Annars har det varit mest tvärtom, avsmak för en massa saker. Buljong och allt som luktar som det är helt förbjudet i vårat hem:eek:

Tror ine jag haft avsmak för ngt faktiskt..
Men i början av grav, så var jag konstant hungrig och ville äta skräpmat typ kebab varje dag (men var hungrig även efteråt) :D det har iaf lagt sig nu och jag blir mätt väldigt fort nu istället.

Det ska du vara glad för! Jag mådde så hemskt illa i början och mycket av det jag åt i början får jag rysningar av att bara tänka på nu.. som potatisbullar tex:crazy:
jag blir också mätt väldigt fort nu, det finns väl helt enkelt inte så mycket plats längre:)

I början var jag också galet sugen på juice.
Storbölade när jag kom hem från jobbet sent en kväll och upptäckte att sambon druckit upp sista juicen.
Han fick åka till en nattöppen bensinmack och köpa.
Sen bölade jag ännu mer för att det var fel märke :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka